RTL4 en NPO1 dichter bij elkaar


Daarmee blijft NPO1 in week 6 in het spoort van RTL4. Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.
1.jpg
Het aandeel van marktleider RTL4 komt uit op 19,2 procent, dat van RTL4 is 18,2 procent. De aandelen van beide zenders zijn wel gedaald ten opzichte van week 5. De grootste progressie maakt RTL5 met een marktaandeel van 5,6 (+0,9%).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2.jpg
De zendergroepen zijn vrij stabiel ten opzichte van week 5. Ster daalt met 0,5 procent, BrandDeli-plust 0,7 procent.
3.jpg
Bij de kijkcijferstoppers is de top-3 weer hetzelfde als de weken ervoor: 1 Boer Zoekt Vrouw, 2 Wie Is De Mol? en 3 Divorce. Ook bij uitgesteld kijken kan geen ander programma aan deze drie tippen. Ook daar heeft NPO1 de meeste programma’s in de top 15.
4.jpg
Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid