Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic-eigenaar Persgroep kritisch over radiodeal Talpa-TMG

Topman Christian van Thillo wil de belangen van de radiozender verdedigen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat zegt hij in een interview met het . De Persgroep is eigenaar van Qmusic. Als de deal die Talpa (Radio 538) en Telegraaf Media Groep (TMG, eigenaar van Sky Radio Group), doorgaat dan hebben de vier zenders die onder de nieuwe alliantie vallen ongeveer 27 procent marktaandeel. Qmusic - in doelgroep 20/49 heeft een derde daarvan. 

Pas aan het einde van dit kwartaal maken Talpa en TMG meer bekend over de totale deal die ze met elkaar sloten, zo meldde topman Geert-Jan van der Snoek afgelopen donderdag tijdens de aandeelhoudersvergadering . Daarna gaan de concurrentiewaakhonden zich erover buigen. Van Thillo zegt dat De Persgroep zijn belangen dan gaat verdedigen. &;Dat is logisch, dat zou elk bedrijf in deze situatie doen. Dit stelt ons wel voor een uitdaging.&

De Belgische bestuursvoorzitter wil liever terugvechten dan Qmusic verkopen. &;Met Qmusic stoppen is niet iets wat ik gemakkelijk zou doen. Het wordt toch een deel van je lichaam. Bovendien is het goed renderend.&;

Kritische vragen
De afgelopen maanden en kwamen er verschillende kritische vragen over de transactie tussen het bedrijf van John de Mol en het Telegraaf-concern. Zo wil de kleinere aandeelhouder Cantor Holding weten waarom TMG 27 miljoen in cash over heeft gemaakt voor een potentieel belang van 5 procent in SBS en TMG een minderheidsbelang krijgt in een nieuw radiobedrijf’. Als de deal doorgaat, krijgt Talpa zal minstens 75 procent van de aandelen in het gezamenlijke radiobedrijf. Eerder gaf ook Susan Duinhoven, CEO van Sanoma, al .

Flinke digitaliseringsslag
Radio 538-baas Menno Koningsberger waarom de radiopartijen willen fuseren: &;We brengen unieke aanvullende merken bij elkaar in één portfolio. Radio 538 bedient de jong volwassene, SLAM! de jongere, Sky is meer vrouwelijk georiënteerd en Radio Veronica mannelijk. Het gezamenlijke bereik is 6,9 miljoen (bron NLO, 20-49, gemiddeld 2015) met daarbij een heel scala aan touchpoints. Gezamenlijk willen we een flinke digitaliseringsslag maken.&;
 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in