Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken-Estafette: Micha Medendorp is groot fan van Bugaboo

Iedereen heeft wel een favoriet merk. Wat zijn de favoriete merken van het vak?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de tweewekelijkse rubriek Merken-Estafette, vertellen brand managers, marketing managers en cmo’s wat hun favoriete merk is. Daarmee geven ze het stokje door aan de marketing manager van dat bewuste merk. Er zijn maar twee voorwaarden. Het merk moet in Nederland verkrijgbaar zijn en het mag niet eerder in de Merken-Estafette genoemd zijn.

related partner content for mobile comes here

In de vorige aflevering was het woord aan Benjamin van der Kloet, marketing manager bij Innocent Drinks. Hij gaf het stokje door aan Micha Medendorp (foto), de pas bij Rituals aangestelde chief marketing officer.

Waarom is het eigenlijk zo cool om voor je eigen merk te mogen werken?
‘Rituals is een internationaal merk met Nederlandse roots. Het is een merk met een sterke en relevante filosofie;het transformeren van dagelijkse routines naar bijzondere momenten. Rituals wil mensen weer laten stilstaan bij de kleine dingen in het leven en deze momenten verrijken met een vleugje luxe.Iedere productlijn van Rituals is geinspireerd door een oosters ritueel. De productlijn The Ritual of Sakura – met de geur van kersenbloesem en rijstmelk – markeert het ontwaken van de natuur en symboliseert dat leven en schoonheid vluchtig zijn en dat je er vol overgave van moet genieten. Het zijn producten met een mooi prijspunt.’

Wat is je favoriete brand?
‘Bugaboo.’

Waarom?
‘Het is natuurlijk niet een stoer mannenmerk, maar het is wel een mooi Nederlands merk dat heel sterk gegroeid is, het is al in 50 landen verkrijgbaar. Het is voor mij al even geleden dat ik met een kinderwagen rondliep, want onze kinderen zijn al wat ouder, maar ik houd ontzettend veel van merken die het leven makkelijker proberen te maken. Als je kinderen krijgt, ga je van hip en happening naar huisje boompje beestje. Dat is een hele omslag. Bugaboo zorgt ervoor dat je er een beetje knap bijloopt en dat maakt die overgang makkelijker. Verder is het functioneel erg slim ontworpen en besteedt het merk veel aandacht aan de dessins van de bekledingen. Wat ik van het prijspunt vind? Ja, Bugaboo is premium priced, je bent zo 1000 euro verder als je de basisset aanschaft. Het is dan ook specifiek bedoeld voor de doelgroep die het belangrijk vindt om die nieuwe fase stijlvol en slim in te gaan.’

Wat bewonder je als vakman in de manier waarop het merk wordt gepositioneerd?
‘Bugaboo ziet zichzelf niet als babymerk maar als mobiliteitsoplossing. Het is een merk dat mensen wil inspireren op weg te gaan. Je zult dan ook zelden een baby zien in hun uitingen. Wat slim is dat ze bij de internationale uitrol vaak internationale designers inzetten om lokale relevantie te creëren. Dat geeft de associatie met een exclusief fashion brand.’

Als je één dag op de stoel van de verantwoordelijke marketingmanager van Bugaboo zou mogen zitten, wat zou je dan doen?
‘Het zou mooi zijn als Bugaboo zijn filosofie zou loslaten op de mobiliteit van andere doelgroepen. Zoals ik al zei, het is voor mij al een tijdje geleden dat ik in de kinderwagens zat. Op dit moment ga ik vaker met de trein. Een slimme Bugaboo vouwfiets voor in de trein lijkt mij een logische extensie.’

De eerste vier afleveringen in de nieuwe rubriek Merken-Estafette leest u hier:

Beeld Bugaboo afkomstig van www.bugaboo.com

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in