Overslaan en naar de inhoud gaan

Qban ontwikkelt duurzaamheidscampagne Postcode Loterij, AH en Unilever

Campagne moet consumenten vertrouwd maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voor de jaarlijkse ‘Doe maar lekker duurzaam’-campagne heeft het bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

Begin november zullen alle 2,8 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van €12,50 voor duurzamere producten bij Albert Heijn ontvangen. Deze actie stimuleert consumenten voor het vierde jaar op rij om te koken met producten die beter zijn voor mens, dier en milieu.

Om niet alleen deelnemers van de Postcode Loterij, maar alle consumenten te stimuleren om voor duurzamere producten te kiezen, ontwikkelde Qban een thematische Facebook- en YouTube-campagne. Hiermee maakt de consument kennis met duurzamere producten en de duurzaamheidskeurmerken achter deze producten.

In de eerste fase van de campagne wordt er aan consumenten gevraagd of zij al duurzamer eten en welke keurmerken ze herkennen. In de tweede fase maken ze kennis met de duurzaamheidskeurmerken. In de laatste fase worden duurzamere producten gekoppeld aan gerechten uit het receptenboekje.

De campagne is live tot en met 17 november.

Credits


Verantwoordelijk bij klant: Sanne van Hal (Postcode Loterij), Annemiek Schram (Albert Heijn), Anne Schreuders en Helger Reitsma (Unilever)
Bureau: Qban
Account: Cindy bij de Vaate
Concept: Maarten van Scheijndel
Art-Direction: Billy Santegoets
Creatie: Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
Social media-specialist: Freek Jautze
Producer: Klaartje Avis
Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
Mediabureau: Mindshare


Creatie: Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
Social media-specialist: Freek Jautze
Producer: Klaartje Avis
Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
Mediabureau: Mindshare

Producer: Klaartje Avis


Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
Mediabureau: Mindshare


Mediabureau: Mindshare

Mediabureau: Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in