Overslaan en naar de inhoud gaan

Hornbach slaat stereotypen aan gort, want vrouwen houden ook van klussen

In de nieuwe commercial van de doe-het-zelfketen staat de vrouw centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Stereotype vrouwbeelden, zoals het seksobject, de shopping girl, het roze prinsesje, de vrouw die de last van het zorgen draagt, en een beeld dat een man met de macht over de vrouw uitbeeldt, worden kapotgemept door een vrouw met een hamer in een nieuwe commercial van doe-het-zelfketen Hornbach.

related partner content for mobile comes here


Maarten Post, de marketingbaas van Hornbach zegt in een interview voor het komende nummer van met Tijdschrift voor Marketing over de commercial: ‘Karakter en daadkracht kan net zo goed van een vrouw zijn en het is zeker niet zo dat we vrouwen achter willen stellen. De identificatie met mannen ligt wel meer voor de hand, maar vrouwen kunnen die eigenschappen evengoed vertolken.’ 


Op de site van Vance is te lezen dat het Hornbach gaat om ‘vrouwen te behandelen als Do It Yourself-enthousiasten. Voor ons was dat ongelooflijk belangrijk, rauw en oprecht’, aldus Guido Heffels, creatief directeur bij Heimat in een statement.

De pay-off:  ‘We never said it was easy.’


Credits: 
Campagne: ‘Smashing the clichés’
Media (internationale): tv, bioscoop, online, sociale media
Landen: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Tsjechië, Slowakije
Agency: HEIMAT, Berlijn
Productie: STINK, Berlijn
Regisseur: Jones+Tino

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in