Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM wil sites dagbladen samenvoegen

PCM wil de afzonderlijke nieuwssites van zijn zes dagbladen samenvoegen. De afzonderlijke websites blijven wel bestaan, maar ze moeten zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Peter van Dijk, directeur van PCM Interactieve Media, heeft PCM de laatste jaren 60 miljoen gulden in de websites van AD, NRC Handelsblad, Parool, Rotterdams Dagblad, Trouw en de Volkskrant geïnvesteerd. Het is niet mogelijk elke site rendabel te maken; men kan zich specialiseren op het gebied van financiën of cultuur. "Binnen ons concern is maar plaats voor één rendabele nieuwssite", aldus Van Dijk in het radio 1-journaal, geciteerd door de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Over de toekomst van de papieren kranten van PCM, althans de kleine, is Van Dijk niet optimistisch. "Trouw is wel een heel sterk merk, maar de vraag is of je voor 110.000 abonnees de krant kan blijven distribueren tegen dergelijke enorme kosten." Van Dijk suggereerde dat "sommige van onze titels, waarover nu al geluiden gaan," binnen tien jaar zijn verdwenen. "Mogelijk blijven de titels bestaan als weekblad, special interest-blad of internettitel." Binnen Het Parool en Trouw is er kritisch op de opmerkingen van de oud AD-hoofdredacteur gereageerd.

Totnogtoe hebben de hoofdredacties van de meeste titels samenwerking of nieuwsgebied op internet afgewezen, omdat concurrenten niet op nieuwsgebied zouden moeten samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in