Overslaan en naar de inhoud gaan

Co-buying is niet populair

Co-buying, het gezamenlijk inkopen van producten op internet, is in Nederland niet populair. Uit onderzoek van Blauw Research uit Rotterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 25% van de Nederlandse internetters is bekend met het gezamenlijk kopen via internet. Ongeveer 60% weet niet wat co-buying betekent en 17% weet het niet precies. De meest bekende en meest bezochte co-buy site is LetsBuyIt (61%). Een kwart van de internetters kent Samenkopen en 17% is bekend met de site van Nokdown. Overigens verkeert LetsBuyIt momenteel in surseance van betaling en heeft Nokdown haar activiteiten inmiddels beëindigd.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste reden om aan een co-buying mee te doen, is dat het product dat men zoekt wordt aangeboden op de co-buysite (34%). Ook het prijsvoordeel dat de consument kan behalen wordt veel genoemd arg argument (22%) . Veelgenoemde redenen om juist niet mee te doen aan een co-buy, zijn onbekendheid met het principe, de omslachtigheid, ‘geen interesse’ en ‘onbetrouwbaarheid’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in