Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online uitgeven nog toekomstdroom’

Uitgevers houden nog altijd vast aan de traditionele manier van uitgeven. Digitalisering, customization en e-commerce worden in de praktijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt KPMG na een onderzoek naar de digitale ambities van Nederlandse uitgevers. Ze hebben uitgeven via internet hoog op de agenda staan, maar in de praktijk valt toepassing ervan nog tegen. De benodigde technologie is bij de uitgevers nog maar beperkt beschikbaar. ‘Hoewel de uitgevers verwachten dat het aanbieden van betaalde, persoonlijke en mediumneutrale informatie een enorme vlucht zal nemen en een prominente plaats zal innemen in het productaanbod, blijkt dit voor veel uitgevers nog een digitale toekomstdroom’, licht Theo Huibers van KPMG’s Mediagroep toe aan Emerce.

related partner content for mobile comes here

‘Dat geldt voor zowel kleine als grote uitgevers. Wel is het zo dat grote uitgevers zeggen dat ze geen 'early adopters' zijn en nemen zij vooral een afwachtende houding aan. Er staat tegenover dat kleinere uitgeverijen onvoldoende armslag hebben voor investeringen in internet. ‘Gevolg hiervan is dat eigenlijk niemand het digitaal verspreiden van informatie uiteindelijk op zich neemt’, zegt Huibers.

Het onderzoek werd gehouden onder 132 uitgeverijen, waaronder Reed Elsevier en Thieme Meulenhoff. In totaal waren er 800 uitgeverijen benaderd. KPMG is van plan het onderzoek jaarlijks te gaan doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in