Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen start parallel run voor SKO

Eerder dit jaar tekenden SKO en Nielsen een overeenkomst. Per 1 oktober zal Nielsen starten met de parallel run voor de registratie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens deze fase zal de dagelijkse levering van gegevens van Nielsen vergeleken worden met de huidige data.

related partner content for mobile comes here

Na deze controle periode start Nielsen op 1 november 2010 met de Full audit waarin de programma's en commercials van 17 nationale televisiezenders 365 dagen per jaar en 24 uur per dag worden geregistreerd en geharmoniseerd volgens de door Stichting KijkOnderzoek opgestelde richtlijnen. Verder zal er tijdens vier willekeurige perioden per jaar een Limited Audit plaatsvinden, waarbij regionale televisiezenders 24 uur per dag geregistreerd en geharmoniseerd worden.

Nielsen zegt vanaf de start van het kijkonderzoek in januari 2011 een toekomstzekere registratie te garanderen, inclusief allerhande nieuwe vormen van commerciële uitingen op het televisiescherm. Voor de registratie zal gebruik gemaakt worden van het in Zwitserland ontwikkelde Media Events systeem. Onder andere de marktbrede registratie van Billboards is nieuw in dit deel van het kijkonderzoek. Klaas Louis Springer, Operations Director Nielsen Media UK & the Netherlands: 'Sinds de toekenning van het contract aan Nielsen hebben we de operatie opgezet, systemen geïnstalleerd en nieuwe mensen aangenomen. Vanaf september zijn we al volcontinue aan het proefdraaien en per 1 oktober zullen we beginnen met de parallelle registratie om de overgang van de huidige leverancier naar Nielsen zo soepel mogelijk te laten verlopen.'

Bron: Nielsen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in