Nederlandse gamemarkt fors gegroeid


Dat meldt PricewaterhouseCoopers (PwC). Vorig jaar ging 472 miljoen euro om in de gamemarkt. Het bureau verwacht dat dit in 2012 is opgelopen tot 703 miljoen euro. De groei zit hoofdzakelijk in de console games (voor spelcomputers) en online games.
De verkoop van spellen voor pc's liep juist iets terug. Er werden er vorig jar 3,7 miljoen verkocht, een daling van 2,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Maar doordat de verkoopprijs hoger lag dan in 2006, groeide de omzet toch met 2,7 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJohn Middelweerd, voorzitter van de Nederlandse entertainment- en mediapraktijk van PwC: 'Adverteerders ontdekken massaal de mogelijkheden van games bij het promoten van hun merk. De nieuwe generatie consoles, voorzien van internetaansluitingen en verdergaande penetratie van breedband internet, openen een breed scala aan mogelijkheden om te adverteren in games. Deze advertenties kunnen verschillende vormen aannemen, zoals gelokaliseerde reclame op de borden rondom sportspellen of product placements in games zelf. Een bekend voorbeeld is het gebruik van reclameborden in voetbalspellen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid