Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse gamemarkt fors gegroeid

Adverteerders zien steeds vaker mogelijkheden in de Nederlandse gamesmarkt die vorig jaar met 23,2 procent groeide.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt PricewaterhouseCoopers (PwC). Vorig jaar ging 472 miljoen euro om in de gamemarkt. Het bureau verwacht dat dit in 2012 is opgelopen tot 703 miljoen euro. De groei zit hoofdzakelijk in de console games (voor spelcomputers) en online games.

related partner content for mobile comes here

De verkoop van spellen voor pc's liep juist iets terug. Er werden er vorig jar 3,7 miljoen verkocht, een daling van 2,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Maar doordat de verkoopprijs hoger lag dan in 2006, groeide de omzet toch met 2,7 procent.

John Middelweerd, voorzitter van de Nederlandse entertainment- en mediapraktijk van PwC: 'Adverteerders ontdekken massaal de mogelijkheden van games bij het promoten van hun merk. De nieuwe generatie consoles, voorzien van internetaansluitingen en verdergaande penetratie van breedband internet, openen een breed scala aan mogelijkheden om te adverteren in games. Deze advertenties kunnen verschillende vormen aannemen, zoals gelokaliseerde reclame op de borden rondom sportspellen of product placements in games zelf. Een bekend voorbeeld is het gebruik van reclameborden in voetbalspellen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in