Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile marketing wordt langzaam mainstream

Steeds meer consumenten van verschillende leeftijden gebruiken hun telefoon niet alleen meer om te bellen, maar maken ook gebruik van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse branche-organisatie zegt dit in zijn jaarlijkse ‘Mobile Attitude and Usage’-onderzoek, waarin het trends en ontwikkelingen in mobiel gebruik onderzoekt.

related partner content for mobile comes here

Enkele uitkomsten:

  • De interesse van consumenten in mobile marketing is net zo hoog als in de twee eerdere onderzoeken die de branche-organisatie hield. 1 op de 4 respondenten heeft in meer of mindere mate interesse in mobile marketing.
  • Het aantal consumenten dat te maken heeft gehad met mobile marketing groeit; 1 op de 20 respondenten heeft weleens deelgenomen aan een actie. De doelgroep 25-44 telde het hoogste aantal ‘participanten’.
  • Meest voorkomende campagnemiddel: sweepstakes en stem-acties, gevolgd door de zogenaamde ‘alert-diensten’. 10 procent van mensen die hiermee te maken heeft (gehad), heeft het mobieltje weleens gebruikt om een kortingscoupon te ontvangen.
  • In de VS blijken de doelgroepen African-Americans en Spaanstaligen het meest ontvankelijk voor mobile promoties.

Welke mobiele features zijn populair in de VS?

  • SMS, met name: Jongeren en jongvolwassenen maken meer gebruik van sms dan andere doelgroepen. Mensen tussen de 13 en 24 verzenden en krijgen de meeste tekstberichten – maar liefst meer dan 50 per week, aldus de onderzoekers- terwijl de helft van alle respondenten minstens eenmaal per week een sms-je krijgt of verzendt.
  • En 54 procent van de doelgroep 13-34 jaar gebruikt sms voor een of andere vorm van social networking. 44 procent van deze doelgroep gebruikt sms voor flirten of daten en 10 procent van de doelgroep heeft weleens een eind aan een relatie gemaakt met de hulp van een sms-je.
  • Foto’s maken: 58 procent maakt foto’s met zijn of haar mobiel. In 2006 lag dat percentage nog op 35 procent.

De toename in het gebruik van fotografie middels de mobiele telefoon valt volgens Gene Keenan, vice-president mobile strategies bij interactief marketingbureau Isobar, goed samen met de komst van een nieuwe techniek waarbij het makkelijker wordt om beelden te sms-en: 'Ik verwacht volgend jaar een paar innovatieve campagnes op dit gebied', aldus Keenan.

Het onderzoek is gehouden door marktonderzoekbureau Synovate en bevatte1405 online interviews, gebruik makend van een online consumentenpanel van 1,5 miljoen huidshoudens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in