Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele zoekopdrachten naar bedrijven groeien met 175%

Ruim 25 procent van alle online zoekopdrachten in 2012 naar personen of bedrijven werden vanaf een smartphone of tablet uitgevoerd. Dit is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Waar het gebruik van de papieren telefoongids alsmaar daalt – 75% van alle Nederlanders zegt nooit de papieren gids te gebruiken* – stijgen de bezoekersaantallen van bedrijvensites zoals Telefoonboek.nl. De zoektocht naar een telefoonnummer, adres of openingstijden begint tegenwoordig steeds vaker online. Hierbij komen iedere maand ruim 5,5 miljoen Nederlanders uit op Telefoonboek.nl.

Drukte tijdens kantooruren
De gegevens van Telefoonboek worden vooral geraadpleegd op werkdagen. Maandag is hierbij de drukste dag, december is de drukste maand. Rond het middaguur ziet Telefoonboek.nl een piek in bezoekers, met ruim 1.380 bezoekers tegelijk op de site.

Vooral gezocht naar bedrijven
Op Telefoonboek wordt voornamelijk gezocht naar bedrijven. Ruim 65% van alle zoekopdrachten is naar een bedrijf. Populaire rubrieken zijn telefoonnummers en openingstijden van huisartsen, kappers en tandartsen. Ook taxi’s, kringloopwinkels en andere lokale MKB-bedrijven worden door hun vermelding op Telefoonboek.nl beter gevonden. In totaal bevat de database van Telefoonboek ruim 1,3 miljoen bedrijven.

Slechts 4% toont openingstijden
In het afgelopen half jaar hebben 17.000 bedrijven actief gegevens op Telefoonboek.nl toegevoegd of gewijzigd. Slechts 4% van de bedrijven toont openingstijden. 28% van de bedrijven heeft een bedrijfslogo toegevoegd en slechts 11% heeft een Twitter-profiel toegevoegd. Het toevoegen van gegevens is grotendeels gratis en zorgt voor een betere vindbaarheid en grotere kans op contact met klanten.

Zie

MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in