Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste online marketeer, wees strenger op uw Adwords leverancier!

Als je met een medisch probleem zit, is het volstrekt normaal een second opinion te vragen bij een andere specialist. Maar bij Google…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je met een medisch probleem zit, is het volstrekt normaal een second opinion te vragen bij een andere specialist. Maar bij Google Adwords campagnes waar duizenden Euro (per dag, week, maand) doorheen gaat, blijven we het normaal vinden dat jarenlang dezelfde partij ons “behandelt”. En dat is op zich niet erg. Want vaak ben je tevreden met je huidige bureau, wil je niet alles op het scherpst van de snede spelen, ben je bang gezichtsverlies te lijden en ben je blij met double digit growth in conversies of in daling van de kosten per conversie.

related partner content for mobile comes here

Maar jongens toch, wat heb ik al vaak bedroevend slechte campagnes gezien. Dus beste online marketeers, wees niet bang voor een tweede blik op je campagnes. Ik beloof je, je zult er beter van worden en je campagnes ook! De afgelopen jaren heb ik het genoegen gehad voor hele mooie klanten te werken en ze te helpen meer rendement uit hun online kanalen te halen. En in bijna alle gevallen was de staat van hun Google Adwords campagnes bedroevend slecht. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar als je na 1 maand al 50% meer conversies uit campagnes kunt halen zonder budgetten te verhogen, dan gaat er toch wel iets vreselijk de verkeerde kant op, toch?

Heb je inhouse specialisten? Bel dan een collega bedrijf (uit een andere branche) op en laat ze langs komen om eens jouw account te bekijken en ze te laten vertellen wat er allemaal beter kan. Natuurlijk laat je jouw specialisten ook hun licht schijnen op de campagnes van het bedrijf dat jou ook hielp.
Huur je een bureau in om je Adwords campagnes te managen? Nodig dan eens een concullega van dat bureau uit om de campagnes te bekijken en aan te laten geven waar het beter kan. Of nog beter: geef ze de ruimte een campagne een maand (of twee) te beheren en aan te tonen dat het stukken beter kan. Je huidige bureau zal natuurlijk schermen met het feit dat ze niet willen dat een ander bureau hun campagnestrategie bekijkt, maar, ik heb nieuws voor je: jij bent de klant. En de klant is koning.

1 tip: bel niet Google op, want je laat de slager toch niet zijn eigen vlees keuren? Google’s doelstelling is vooral volume en budgetten verhogen. En daardoor lopen de (zorg)kosten alleen maar de pan uit. Bel een ander bureau of een iemand die je kent die bij een ander bedrijf werkt waar ze ook Google Adwords (succesvol inzetten). Je hebt maar 1 Sinterklaascadeau nodig dit jaar: een second opinion en heel het bedrijf wordt een winnaar!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in