Mobiele beller de dupe van prijsafspraken


Klanten kregen daardoor duurdere abonnementen. KPN Mobile, Vodafone, Ben, Dutchtone en O2 moeten hun onbehoorlijke gedrag bekopen met een totale boete van 88 miljoen euro. De NMa legde de boetes vorig jaar al op. De vijf bedrijven hebben inmiddels bezwaar gemaakt tegen het besluit. Een onafhankelijke commissie gaat die bezwaren en het NMa-rapport tegen het licht houden. Als die commissie het NMa-besluit bevestigt, kunnen de vijf vervolgens beroep aantekenen bij de rechtbank in Rotterdam.
De NMa acht bewezen dat directeuren van de vijf bedrijven in 2001 afspraken om de standaardvergoedingen aan winkeliers die abonnementen verkopen, te verlagen. Verder wisselden zij informatie uit over de prijzen en voorwaarden van de telefoons met beltegoed (de prepaid-pakketten).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftOm bewijs te vergaren heeft de NMa in 2001 invallen gedaan bij de betrokken bedrijven. Ook de service-aanbieders Debitel en Talkline en de winkelketens BelCompany, T-for-Telecom en The Phone House kregen bezoek (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid