Dieetproducten kampen met imagoprobleem


Europeanen worden dikker, en vooral de toename van overgewicht bij kinderen is reden tot zorg. 85 Procent van de Europese bevolking geeft aan zich bewust te zijn van dit probleem. De meesten hiervan zullen zich op een bepaald moment aan een dieet wagen. Tegelijkertijd zijn er ook veel consumenten die onder druk van het superslanke schoonheidsideaal proberen enkele kilo’s kwijt te raken. Goed nieuws dus voor de dieetproductenindustrie.
Ware het niet dat de consument het vertrouwen daarin een beetje kwijt aan het raken is. 76 Procent van de consumenten die wel eens een dieet volgen meent dat de industrie onrealistische verwachtingen wekt en geloven niet dat zij permanent gewichtsverlies zullen kunnen bereiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftDaar komt bij dat consumenten gebombardeerd worden met een enorme hoeveelheid tegenstrijdige boodschappen, van betrouwbare maar zeker ook minder betrouwbare fabrikanten. De consument weet daardoor niet meer wat reëel is om te verwachten van een dieet.
De levensmiddelenindustrie zou zich, samen met de retail, in moeten spannen voor een coherente campagne waarbij de kernboodschap ‘gezond eten’ moet zijn, meent Datamonitor. Mensen die een dieet (willen) volgen moeten weten dat dieet alleen geen langetermijnoplossing voor overgewicht is, dat gezond eten en bewegen ook een rol spelen. Mensen moeten overreed worden hun levensstijl te veranderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid