Overslaan en naar de inhoud gaan

Dieetproducten kampen met imagoprobleem

De Europese consument wordt dikker, maar raakt meer en meer teleurgesteld in dieetproducten. De branche moet nodig iets doen aan het lage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Europeanen worden dikker, en vooral de toename van overgewicht bij kinderen is reden tot zorg. 85 Procent van de Europese bevolking geeft aan zich bewust te zijn van dit probleem. De meesten hiervan zullen zich op een bepaald moment aan een dieet wagen. Tegelijkertijd zijn er ook veel consumenten die onder druk van het superslanke schoonheidsideaal proberen enkele kilo’s kwijt te raken. Goed nieuws dus voor de dieetproductenindustrie.

related partner content for mobile comes here

Ware het niet dat de consument het vertrouwen daarin een beetje kwijt aan het raken is. 76 Procent van de consumenten die wel eens een dieet volgen meent dat de industrie onrealistische verwachtingen wekt en geloven niet dat zij permanent gewichtsverlies zullen kunnen bereiken.

Daar komt bij dat consumenten gebombardeerd worden met een enorme hoeveelheid tegenstrijdige boodschappen, van betrouwbare maar zeker ook minder betrouwbare fabrikanten. De consument weet daardoor niet meer wat reëel is om te verwachten van een dieet.

De levensmiddelenindustrie zou zich, samen met de retail, in moeten spannen voor een coherente campagne waarbij de kernboodschap ‘gezond eten’ moet zijn, meent Datamonitor. Mensen die een dieet (willen) volgen moeten weten dat dieet alleen geen langetermijnoplossing voor overgewicht is, dat gezond eten en bewegen ook een rol spelen. Mensen moeten overreed worden hun levensstijl te veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in