V&D ziet verkopen teruglopen


De groei zat vooral in mode (+9,4 pct), de Bijenkorf (+5,0 pct), doe-het-zelf (+4,0 pct), de Hema (+2,9 pct) en consumentenelektronica (+1,7 pct).
Bij V&D ging de omzet echter achteruit (-2,6 pct). Dit bedrijf, dat bezig is met een omvangrijke revitalisering, kampte in Nederland in januari 2003 met het laagste punt in het consumentenvertrouwen sinds bijna twintig jaar. In België en Frankrijk was de trend eveneens neerwaarts, echter niet in die mate als in Nederland. In Duitsland was de situatie eveneens somber; de detailhandel koerste daar af op het slechtste naoorlogse jaar.
In Nederland liet het gedrag van de consument zich in toenemende mate leiden door aanbiedingen en acties. Alle winkelformules van Vendex KBB hebben het prijs- en actiewapen ingezet. De totale netto-omzet van de voortgezette activiteiten bedroeg in 2002/03 bijna 4,4 miljard euro, inclusief 310 miljoen euro van de per 1 april 2002 overgenomen Belgische doe-het-zelf-keten Brico. In het vorig boekjaar 2001/02 (53 weken) bedroeg de netto-omzet ruim 4 miljard euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid