Overslaan en naar de inhoud gaan

V&D ziet verkopen teruglopen

Koninklijke Vendex KBB zag afgelopen boekjaar de netto-omzet met 2,3 procent toenemen, ondanks de sterke daling van de conjunctuur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei zat vooral in mode (+9,4 pct), de Bijenkorf (+5,0 pct), doe-het-zelf (+4,0 pct), de Hema (+2,9 pct) en consumentenelektronica (+1,7 pct).
Bij V&D ging de omzet echter achteruit (-2,6 pct). Dit bedrijf, dat bezig is met een omvangrijke revitalisering, kampte in Nederland in januari 2003 met het laagste punt in het consumentenvertrouwen sinds bijna twintig jaar. In België en Frankrijk was de trend eveneens neerwaarts, echter niet in die mate als in Nederland. In Duitsland was de situatie eveneens somber; de detailhandel koerste daar af op het slechtste naoorlogse jaar.

related partner content for mobile comes here

In Nederland liet het gedrag van de consument zich in toenemende mate leiden door aanbiedingen en acties. Alle winkelformules van Vendex KBB hebben het prijs- en actiewapen ingezet. De totale netto-omzet van de voortgezette activiteiten bedroeg in 2002/03 bijna 4,4 miljard euro, inclusief 310 miljoen euro van de per 1 april 2002 overgenomen Belgische doe-het-zelf-keten Brico. In het vorig boekjaar 2001/02 (53 weken) bedroeg de netto-omzet ruim 4 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in