Overslaan en naar de inhoud gaan

Superunie boycot Heineken-producten

Superunie, de inkooporganisatie van zestien supermarktketens, boycot producten van Heineken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bierbrouwer zou niet kunnen aangeven waarop een prijsverhoging is gebaseerd. Zolang dat niet duidelijk wordt, weigert Superunie de producten te betalen, meldt het supermarktvakblad Distrifood. Superunie, inkoper voor onder meer Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Sligro, Vomar en de Plus-supermarkten, boycot Heineken om een doorbraak in de prijsonderhandeling te forceren. Het gaat om merken als Murphy's, Vos, Wieckse Witte en Lingens Blond, plus om al het bier van Heineken dat in blik wordt verkocht. Flesjes Amstel, Brand en Heineken worden nog wel afgenomen. Superunie beslaat bijna een kwart (23,8 procent) van het supermarktwezen in Nederland. Directeur Frans Fredrix zegt de onderhandelingen over tientallen miljoenen euro's gaan. De winkeliers die bij Superunie zijn aangesloten, zijn bezorgd over de ontwikkelingen, omdat de boycot van Heineken plaatsvindt kort voor de carnavalsperiode, waarin doorgaans veel bier wordt verkocht. Heineken wil zelf geen commentaar geven (Volkskrant).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in