Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgevers somber over internet

Internationale uitgevers zijn somber over de nabije toekomst van online nieuwsmedia, maar zien op de langere termijn mogelijkheden tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deelnemers, specialisten van onder meer La Stampa, Le Monde, The Guardian en de Wall Street Journal, erkennen dat door de huidige economische omstandigheden (met weinig adverteerders en lage budgetten) de online activiteiten onder druk staan. Over de midden- en lange termijn effecten waren de sprekers echter positief. Door cross-media strategieën, een betere focus op specifieke doelgroepen en een grotere begrip voor adverteerders heeft online publishing wel degelijk toekomst, luidde de conclusie.

related partner content for mobile comes here

Naast de constatering dat adverteerders de kracht van online branding nog steeds onderschatten, staken de uitgevers ook de hand in eigen boezem: zij zullen meer moeten investeren in nieuwe meetmethoden naar de effecten van online adverteren.

Overigens verwachten de uitgevers niet dat straks voor alle online nieuwsmedia betaald zal moeten worden. Er zullen hoe dan ook twee vormen naast elkaar blijven bestaan, aldus de symposiumdeelnemers: die van de betaalde content en die van de gratis content, gefinancierd uit advertentiegelden. ‘Adverteerders moeten en zullen, geleidelijk, de kracht van de online media erkennen en daar ook afdoende voor betalen’, aldus de uitgevers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in