Uitgevers somber over internet
Deelnemers, specialisten van onder meer La Stampa, Le Monde, The Guardian en de Wall Street Journal, erkennen dat door de huidige economische omstandigheden (met weinig adverteerders en lage budgetten) de online activiteiten onder druk staan. Over de midden- en lange termijn effecten waren de sprekers echter positief. Door cross-media strategieën, een betere focus op specifieke doelgroepen en een grotere begrip voor adverteerders heeft online publishing wel degelijk toekomst, luidde de conclusie.
Naast de constatering dat adverteerders de kracht van online branding nog steeds onderschatten, staken de uitgevers ook de hand in eigen boezem: zij zullen meer moeten investeren in nieuwe meetmethoden naar de effecten van online adverteren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOverigens verwachten de uitgevers niet dat straks voor alle online nieuwsmedia betaald zal moeten worden. Er zullen hoe dan ook twee vormen naast elkaar blijven bestaan, aldus de symposiumdeelnemers: die van de betaalde content en die van de gratis content, gefinancierd uit advertentiegelden. ‘Adverteerders moeten en zullen, geleidelijk, de kracht van de online media erkennen en daar ook afdoende voor betalen’, aldus de uitgevers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid