Overslaan en naar de inhoud gaan

Logo Amstel Gold Race is geen reclame

De wielerwedstrijd Amstel Gold Race mag op de shirts van deelnemers het logo van de race blijven gebruiken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie vindt het beeldmerk van de hoofdsponsor van de Pro Tour-wedstrijd geen alcoholreclame. Het gebruik van het beeldmerk van hoofdsponsor Amstel Bier in het logo van de wielerklassieker Amstel Gold Race is geen alcoholreclame, vindt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie.
Volgens Trouw had de Stichting Alcoholpreventie (Stap) een klacht hierover ingediend. Volgens Stap is de merknaam van bierbrouwer Amstel aan te merken als reclame, omdat vorm, lettertype en vlakverdeling identiek zijn aan het bierlogo.

related partner content for mobile comes here

Het beroepscollege van de codecommissie vindt dat er geen sprake is van bierreclame. Het publiek ziet volgens de commissie direct dat het logo reclame maakt voor de Amstel Gold Race, zoals ook Amstel-moeder Heineken betoogde. Volgens Stap is met deze uitspraak de weg open voor andere alcoholproducenten om shirtreclame te gaan maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in