Overslaan en naar de inhoud gaan

Lemz maakt abriposters door bacteriën uit Nederlandse keukens op kweek te zetten

Lemz kweekte de campagne voor het Voedingscentrum, 'Ziekmakers zie je niet' met echte bacteriën, onder andere van nasigroenten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het  &;gadverdamme-effect&; ligt er duimendik bovenop. Door echte bacteriën en schimmels uit echte Nederlandse keukens, onder andere van nasigroenten, snijplanken en vaatdoekjes, op kweek te zetten in een laboratorium, werden buitenreclameposters (en andere uitingen) gecreëerd om een boodschap van het Voedingscentrum voor het voetlicht te brengen: &;Ziekmakers zie je niet&;.

related partner content for mobile comes here

Lemz: &;Samen met experts hebben we de bacteriën in een laboratorium laten uitgroeien tot tips over veilig eten. Deze 5 praktische tips komen terug in een landelijke campagne die te zien is in outdoor, online en .&;

Deze video maakt het idee aanschouwelijk:

Jaarlijks lopen volgens het Voedingscentrum ongeveer 700.000 Nederlanders een voedselinfectie op. Veel van deze infecties ontstaan in eigen keuken, door onbewust niet veilig om te gaan met voedsel. Het Voedingscentrum heeft een vijftal praktische tips ontwikkeld om te laten zien dat je zelf heel veel kan doen om te voorkomen dat je ziek wordt. Een groot deel van de voedselinfecties ontstaat in de eigen keuken. Daarom stelt het Voedingscentrum met de campagne “Ziekmakers zie je niet” veilig eten in de thuissituatie centraal.

Dit zijn twee van de posters:

Koelkasttemperatuur:

Vlees snijden:

De campagne is gefinancierd door het Ministerie van VWS.

Credits
Bureau: Lemz
Opdrachtgever: Voedingscentrum
Klant: Birgit Broer & Wouter Rosekrans
Fotografie: Willem Groeneveld
Filmproductie: Filmgasten
Online productie: Magic Bullet
Outdoor productie: Highthie / JC Decaux
Bacterie & kweek productie: dr. Rijkelt Beumer (Wageningen University & Research)
Media: Stroom Media
Online media: We Are First

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in