Landmacht gaat werven met raceteam
De landmacht heeft jaarlijks 4000 nieuwe mensen nodig en in 2005 en 2006 zelfs 5000. Defensie steekt jaarlijks 140.000 euro in de sponsoring van het team. Afspraken over de duur van de sponsoring zijn niet gemaakt.
Autosport heeft volgens generaal-majoor T. van Diepenbrugge ontegenzeggelijk een grote aantrekkingskracht op de doelgroep van de wervingscampagne. ‘Bovendien past autosport bij ons imago. Net als bij de landmacht zijn ook in de autosport teamwork, techniek, dynamiek en lef kernbegrippen.'
Het team neemt het komende jaar met twee auto's deel aan de Seat Cupra Cup. In de ene wagen rijden Sandra van der Sloot en Sheila Verschuur, in de andere Michel Schaap en Marcel Duits. Elke auto heeft zijn eigen uit militairen bestaande pitcrew.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn de Tweede Kamer is ‘verbijsterd’ gereageerd door de PvdA, dat zich afvraagt of de landmacht zijn naam moet verbinden aan ‘het machobeeld en snelheidsimago van de autosport’. De SP spreekt van ‘ weggegooid geld’. D66 heeft geen moeite met de nieuwe campagne en de VVD vraagt zich af wat er gebeurt als het raceteam slecht presteert. ‘Dan gaat Defensie toch een beetje af (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid