Overslaan en naar de inhoud gaan

Kostenbesparing e-sourcing valt tegen

Om de winstmarges op peil te houden in moeilijke tijden nemen veel Europese bedrijven hun toevlucht tot online sourcing – veilingen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Forrester wordt met e-sourcing ten hoogste vijf procent bespaard, en niet de tien procent die bedrijven claimen te besparen. Sourcing brengt namelijk bijkomende kosten van licenties en consulting met zich mee – kosten waar bedrijven normaal gesproken geen rekening hoeven te houden. Bovendien hebben de meeste bedrijven geen contract management functionaliteit om veranderingen in koopgedrag in banen te leiden. Wat je dus bijvoorbeeld ziet gebeuren is dat lokale managers nog gewoon bij regionale suppliers kopen, waarmee corporate e-sourcing deals worden doorkruisd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in