Overslaan en naar de inhoud gaan

Fred Bronner wordt hoogleraar

Fred Bronner, tot voor kort algemeen directeur van Veldkamp/Marktonderzoek, is benoemd tot hoogleraar Communicatiewetenschap, in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fred Bronner volgde een studie politicologie aan de Universiteit van Amsterdam met als specialisatie methoden en technieken van onderzoek. Na zijn studie ging hij werken in de praktijk van het marktonderzoek waarbij hij zich vooral bezig hield met media- en voorlichtingsonderzoek. In 1987 werd Fred Bronner algemeen directeur van Veldkamp/Marktonderzoek in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Gedurende zijn loopbaan heeft Fred Bronner altijd een hechte band met de universiteit gehouden. In 1978 promoveerde hij bij prof. dr. R. Mokken op een proefschrift over beslisgedrag van mensen. Hij publiceerde regelmatig in binnen- en buitenlandse tijdschriften en won in 1991 de Marijn Veraart-prijs. Deze prijs wordt toegekend aan mensen die zich zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor het marktonderzoek. Zijn projecten Media Merkbeleving (1998) en Mediabeleving (1999) wonnen de Hans du Chatinierprijs voor het meest innovatieve mediaonderzoek.
Fred Bronner is bijna twintig jaar eindredacteur van het Jaarboek "Ontwikkelingen in het marktonderzoek", de enige Nederlandse wetenschappelijke publicatie op het gebied van marktonderzoek. Daarnaast is hij medeopsteller van de kwaliteitsregels in markt- en opinieonderzoek.

In de toekomst zal Fred Bronner zijn hoogleraarschap combineren met zijn werkzaamheden bij zowel Veldkamp als zusterbedrijf NIPO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in