Fred Bronner wordt hoogleraar
Fred Bronner volgde een studie politicologie aan de Universiteit van Amsterdam met als specialisatie methoden en technieken van onderzoek. Na zijn studie ging hij werken in de praktijk van het marktonderzoek waarbij hij zich vooral bezig hield met media- en voorlichtingsonderzoek. In 1987 werd Fred Bronner algemeen directeur van Veldkamp/Marktonderzoek in Amsterdam.
Gedurende zijn loopbaan heeft Fred Bronner altijd een hechte band met de universiteit gehouden. In 1978 promoveerde hij bij prof. dr. R. Mokken op een proefschrift over beslisgedrag van mensen. Hij publiceerde regelmatig in binnen- en buitenlandse tijdschriften en won in 1991 de Marijn Veraart-prijs. Deze prijs wordt toegekend aan mensen die zich zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor het marktonderzoek. Zijn projecten Media Merkbeleving (1998) en Mediabeleving (1999) wonnen de Hans du Chatinierprijs voor het meest innovatieve mediaonderzoek.
Fred Bronner is bijna twintig jaar eindredacteur van het Jaarboek "Ontwikkelingen in het marktonderzoek", de enige Nederlandse wetenschappelijke publicatie op het gebied van marktonderzoek. Daarnaast is hij medeopsteller van de kwaliteitsregels in markt- en opinieonderzoek.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn de toekomst zal Fred Bronner zijn hoogleraarschap combineren met zijn werkzaamheden bij zowel Veldkamp als zusterbedrijf NIPO.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid