Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderconsument steunt Sire-campagne ondanks kritiek

Stichting De Kinderconsument zegt zich zorgen te maken over het effect van de gisteren gelanceerde Sire-campagne Stop digitaal pesten. Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting vindt het eigenlijk te vroeg om deze campagne nu al te starten. ‘De wereld van het digitale pesten is niet alleen voor ouders en leerkrachten een nieuw fenomeen, ook voor hulpinstanties is dit veelal nog een onbekende wereld’, meldt De Kinderconsument.
Ze vreest dat de campagne bij vele met betrekking tot internet en mobieltjes onwetende ouders wellicht onrust opwekt.
’De door Sire genoemde Kindertelefoon en Pestweb zijn weliswaar de aangewezen kanalen waar kinderen terecht zouden moeten kunnen. Maar juist deze instanties worden momenteel nog getraind door De Kinderconsument.’

related partner content for mobile comes here

De stichting wil benadrukken dat het geen kritische noot is richting de genoemde organisaties. 'We moeten samen proberen de voorlichting en instrumenten die wij hebben te optimaliseren om het digitaal pesten tegen te gaan. Wij weten dat de organisaties alles doen om de hulpvraag van kinderen op een goede en correcte manier te beantwoorden, ook op het gebied van digitaal pesten.'

Daarnaast zegt de stichting dat alle partijen hetzelfde doel nastreven: ervoor zorgen dat kinderen en tieners (beter) begeleid en opgevangen kunnen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in