Kinderconsument steunt Sire-campagne ondanks kritiek
De stichting vindt het eigenlijk te vroeg om deze campagne nu al te starten. ‘De wereld van het digitale pesten is niet alleen voor ouders en leerkrachten een nieuw fenomeen, ook voor hulpinstanties is dit veelal nog een onbekende wereld’, meldt De Kinderconsument.
Ze vreest dat de campagne bij vele met betrekking tot internet en mobieltjes onwetende ouders wellicht onrust opwekt.
’De door Sire genoemde Kindertelefoon en Pestweb zijn weliswaar de aangewezen kanalen waar kinderen terecht zouden moeten kunnen. Maar juist deze instanties worden momenteel nog getraind door De Kinderconsument.’
De stichting wil benadrukken dat het geen kritische noot is richting de genoemde organisaties. 'We moeten samen proberen de voorlichting en instrumenten die wij hebben te optimaliseren om het digitaal pesten tegen te gaan. Wij weten dat de organisaties alles doen om de hulpvraag van kinderen op een goede en correcte manier te beantwoorden, ook op het gebied van digitaal pesten.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDaarnaast zegt de stichting dat alle partijen hetzelfde doel nastreven: ervoor zorgen dat kinderen en tieners (beter) begeleid en opgevangen kunnen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid