Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen vrees gratis kranten voor nrc.next

De gratis dagbladen Sp!ts en Metro vrezen de komst van nrc.next niet. De nieuwe krant wordt vanaf vandaag gratis verspreid op diverse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We zijn altijd om 10.00 uur leeg’, zegt algemeen directeur van Metro Sylvio de Groot. ‘Het ergste wat kan gebeuren, is dat de kranten nu pas om 11.00 uur weg zijn.’

related partner content for mobile comes here

Zowel De Groot als Jos Brouwer, logistiek manager van Sp!ts, laten weten dat ze de oplage van hun kranten niet hebben aangepast aan de komst van de nieuwe uitgave van het NRC Handelsblad.

nrc.next wordt alleen vandaag gratis verspreid. Vanaf morgen is de ochtendkrant te koop bij ongeveer 6500 verkooppunten en valt het dagblad in de brievenbus bij de NRC-abonnees. De Groot zegt zich ook over de toekomst geen zorgen te maken. ‘We hebben gemiddeld 1,6 miljoen lezers. Zij weten onze displays wel te vinden.’

NRC Handelsblad omschrijft zijn nieuwe broertje als ‘groenrechts’ als het gaat om de plaats van de krant in het politieke spectrum. ‘Onze doelgroep zal zich minder gelegen laten liggen aan partijpolitiek. De krant zal maatschappelijk betrokken zijn en liberaal', schetst uitgever Willem-Jan Makkinga.

Voor de concurrentie van gratis dagbladen is Makkinga niet heel erg bang. ‘De gratis kranten zitten best goed in elkaar, maar die kun je in vijf minuten uit hebben. Wij zijn er voor mensen die meer willen weten, voor mensen die ruim twintig minuten willen steken in het lezen van onze krant (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in