Geen vrees gratis kranten voor nrc.next
‘We zijn altijd om 10.00 uur leeg’, zegt algemeen directeur van Metro Sylvio de Groot. ‘Het ergste wat kan gebeuren, is dat de kranten nu pas om 11.00 uur weg zijn.’
Zowel De Groot als Jos Brouwer, logistiek manager van Sp!ts, laten weten dat ze de oplage van hun kranten niet hebben aangepast aan de komst van de nieuwe uitgave van het NRC Handelsblad.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huisnrc.next wordt alleen vandaag gratis verspreid. Vanaf morgen is de ochtendkrant te koop bij ongeveer 6500 verkooppunten en valt het dagblad in de brievenbus bij de NRC-abonnees. De Groot zegt zich ook over de toekomst geen zorgen te maken. ‘We hebben gemiddeld 1,6 miljoen lezers. Zij weten onze displays wel te vinden.’
NRC Handelsblad omschrijft zijn nieuwe broertje als ‘groenrechts’ als het gaat om de plaats van de krant in het politieke spectrum. ‘Onze doelgroep zal zich minder gelegen laten liggen aan partijpolitiek. De krant zal maatschappelijk betrokken zijn en liberaal', schetst uitgever Willem-Jan Makkinga.
Voor de concurrentie van gratis dagbladen is Makkinga niet heel erg bang. ‘De gratis kranten zitten best goed in elkaar, maar die kun je in vijf minuten uit hebben. Wij zijn er voor mensen die meer willen weten, voor mensen die ruim twintig minuten willen steken in het lezen van onze krant (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid