Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabelraden: regionale verschillen in kijkgedrag

Er zijn regionale verschillen in de kijkvoorkeuren in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Kabelraden.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn regionale verschillen in de kijkvoorkeuren in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

Analoge televisiekijkers die klant zijn bij Ziggo, UPC, Kabel Noord, Cogas en Delta werden ondervraagd. Klanten willen - naast de Nederlandse commerciële zenders – vooral zenders als CNN, BBC1, BBC2 en langs de grens ARD en ZDF in hun pakket. In Limburg horen deze Duitse omroepen zelfs bij de voorkeurslijst van vijf zenders die mensen na de landelijke publieke omroep en zenders van RTL en SBS kiezen.
Andere populaire zenders zijn National Geographic Channel, Discovery Channel en Eurosport. Ook de nieuwe combinatie TLC/Animal Planet doet het in sommige provincies goed. In Brabant en Zeeland kiezen mensen daarnaast voor regionale zenders als Brabant10 en CTV Zeeland. Ook in Drenthe kiest men vaker voor regionaal. Daar scoort TV Noord (de regionale zender van Groningen) erg goed.
Het onderzoek heeft als primair doel om vast te stellen welke televisiezenders kijkers graag als onderdeel van hun analoge basispakket zien. Deze informatie geeft programmaraden handvatten bij het bepalen van hun advies voor dat basispakket, rekening houdend met regionale voorkeuren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in