Overslaan en naar de inhoud gaan

(Top of flop) ASN Bank – Geld doet

De commercial ‘Geld doet’ van ASN bank is al een tijdje op tv. MarketResponse onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing wat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grafiek laat zien dat de spot bij ruim 50 procent van de doelgroep effectief is. Deze consumenten zijn zowel gegrepen door de executie (vorm en uitvoering van de commercial) als door de boodschap. Na het zien van deze commercial overweegt dan ook 22 procent de ASN Bank, terwijl het huidige marktaandeel slechts enkele procenten groot is. Dat is een goede score.

related partner content for mobile comes here

Wat maakt deze spot succesvol?
De spot is goed in staat de aandacht te pakken. De beelden zijn aangrijpend en impactvol en de afwisseling tussen ‘goed’ en ‘slecht’ en de indringende voice-over maakt nieuwsgierig waar het verhaal naar toe gaat. De commercial spreekt je ook persoonlijk aan als consument. De meeste kijkers waarderen dat best. De spot scoort hoog op originaliteit.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De boodschap wordt over het algemeen ook prima begrepen. De kijkers spelen goed terug dat je goede en slechte dingen kunt doen met geld en dat je daar door je bankkeuze invloed op kunt uitoefenen. Veel consumenten vinden deze boodschap relevant, het spreekt uit wat zij zelf denken en voelen en dat maakt dat veel consumenten denken dat ASN bij hen past.

Het hele onderzoek is terug te lezen in Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in