(Top of flop) ASN Bank – Geld doet


De grafiek laat zien dat de spot bij ruim 50 procent van de doelgroep effectief is. Deze consumenten zijn zowel gegrepen door de executie (vorm en uitvoering van de commercial) als door de boodschap. Na het zien van deze commercial overweegt dan ook 22 procent de ASN Bank, terwijl het huidige marktaandeel slechts enkele procenten groot is. Dat is een goede score.
Wat maakt deze spot succesvol?
De spot is goed in staat de aandacht te pakken. De beelden zijn aangrijpend en impactvol en de afwisseling tussen ‘goed’ en ‘slecht’ en de indringende voice-over maakt nieuwsgierig waar het verhaal naar toe gaat. De commercial spreekt je ook persoonlijk aan als consument. De meeste kijkers waarderen dat best. De spot scoort hoog op originaliteit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe boodschap wordt over het algemeen ook prima begrepen. De kijkers spelen goed terug dat je goede en slechte dingen kunt doen met geld en dat je daar door je bankkeuze invloed op kunt uitoefenen. Veel consumenten vinden deze boodschap relevant, het spreekt uit wat zij zelf denken en voelen en dat maakt dat veel consumenten denken dat ASN bij hen past.
Het hele onderzoek is terug te lezen in Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid