Overslaan en naar de inhoud gaan

Is de klant altijd koning?

Iedereen heeft een mening. Zeker in de communicatiebranche. Zowel aan bureauzijde als aan klantzijde. Aangezien communicatieadviesbureaus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigenzinnigheid is niemand vreemd, dus je kunt er eigenlijk op wachten dat er een meningsverschil ontstaat over de te volgen communicatiekoers. Van de bureauzijde bekeken lijkt het dan dat de klant halsstarrig is en geen advies wil aannemen van de persoon die daarvoor ingeschakeld is. Van de klantzijde bekeken lijkt het alsof de communicatieadviseur zijn werk niet goed doet.

related partner content for mobile comes here

Het vinden van een tussenweg is vooral moeilijk in zo'n situatie omdat beide partijen zich in elkaars standpunt moeten verplaatsen. En dat is nu net wat je niet kunt (of wilt) als je een van die partijen bent. Ga daarom eens terug naar het begin: wat was de vraag van de klant en wat was de belofte van het bureau? Als de vraag van de klant onduidelijk of onmogelijk was, begin je al op een verkeerde manier. Dat geldt eveneens voor de belofte van het bureau. Duidelijkheid en eerlijkheid zijn in dit geval de reddende engelen. Geef toe dat er enige onduidelijkheid was en los de storing op.

Mocht er een dergelijke patstelling voorkomen, dan verliezen beide partijen daar tijd en energie aan. Pak dus beide je verlies en zorg dat het project alsnog naar wens wordt afgerond. Natuurlijk is het niet altijd zo simpel als ik het nu schets, maar het is toch altijd terug te brengen tot een vraag van de klant en een belofte van het bureau. Neem dat dus als uitgangspunt voor de nieuwe start.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in