Overslaan en naar de inhoud gaan

Het makke schaap ABN Amro

Zojuist was 'ie weer op TV: de grote baas van ABN Amro, dhr Rijkman Groenink.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zojuist was 'ie weer op TV: de grote baas van ABN Amro, dhr Rijkman Groenink. Ik begreep er niets van; staat hij daar doodleuk uit te leggen dat, gezien de ontwikkelingen op de beurs, het bod van het trio superieur is aan dat van Barclays en dat dat het dus vermoedelijk wel zal worden. Nou meen ik toch echt dat ABN Amro geen fan was van overname door het trio. Waar blijft dan nu dat tegenoffensief? Waar is de bank gebleven die de Italiaanse markt openbrak? Apetrots was ik daarop! De bank die met Hollands koopmanschap de wereld veroverde; de bank die een ontdeugende truuk verzon om LaSalle te verkopen? Is 'mijn' stoere bank een mak schaap geworden dat zich naar de slachtbank laat leiden?

related partner content for mobile comes here

Zo krijg je toch wel weer heel veel respect voor het dappere Gallische dorpje van Stork, dat ondanks tegenslagen met passie en volharding blijven strijden voor voortzetting van een ongesplitste onderneming. Petje af jongens! En ABN Amro dan? Ik heb zelf natuurlijk geen verstand van bankieren, maar er is toch een strategie-afdeling bij dat bedrijf. Die hebben ongetwijfeld de zelfstandige doorstart-scenario's klaarliggen. Maar waarom zetten ze dat offensief nou niet in; als ik verantwoordelijk was voor communicatie bij ABN Amro zouden mijn handen jeuken. Ophouden met dat defensieve geneuzel; hup de beuk erin. Aanvallen! Of zijn ze briljant en wachten ze daarvoor precies het goede moment af? Help mij dat hopen ...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in