Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe eerlijk kan je zijn in je bureau - klant relatie?

Een vermakelijk verhaal kreeg ik net onder ogen via Ad Age, genaamd "Tell Clients to Stick It, Then Watch as New Biz Floods In". Kan je zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een vermakelijk verhaal kreeg ik net onder ogen via , genaamd . Kan je zo hard of misschien wel eerlijk zijn in een bureau - klant relatie?

related partner content for mobile comes here

Het bureau had een commercial gemaakt tijdens de Super Bowl voor hun klant CareerBuilder. Uit de polls van kwam die commercial er laag scorend uit. Careerbuilder dreigde daarom weg te gaan. CEO Peter Krivkovich verbrak gelijk de relatie. Hij gaf aan in een interview ""There are a few times in your life when you have to tell someone to fuck off and mean it".

Men verwachte dat deze uitspraak het bureau veel (new) business zou gaan kosten. Het tegenovergestelde bleek waar .. . Recent zijn drie nieuwe klanten binnen gehaald, o.a. Porsche. Een marketeer aldaar aan gaf: "I had a lot of respect for them standing behind their work and conviction. At Porsche, we want an agency that has conviction and passion."

Werkt het in de Nederlandse marketing communicatie wereld ook zo? Kan je als bureau zo uitgesproken zijn tegen een klant? Of omgekeerd? Kunnen wij in ons vermeende directe cultuur ook met dit soort uitspraken omgaan?

Vraag aan Molbloggers: hoe direct kan je zijn in de relatie bureau en klant?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in