Hoe eerlijk kan je zijn in je bureau - klant relatie?
Een vermakelijk verhaal kreeg ik net onder ogen via Ad Age, genaamd "Tell Clients to Stick It, Then Watch as New Biz Floods In". Kan je zo hard of misschien wel eerlijk zijn in een bureau - klant relatie?
Het bureau Cramer-Krasselt had een commercial gemaakt tijdens de Super Bowl voor hun klant CareerBuilder. Uit de polls van kwam die commercial er laag scorend uit. Careerbuilder dreigde daarom weg te gaan. CEO Peter Krivkovich verbrak gelijk de relatie. Hij gaf aan in een interview ""There are a few times in your life when you have to tell someone to fuck off and mean it".
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMen verwachte dat deze uitspraak het bureau veel (new) business zou gaan kosten. Het tegenovergestelde bleek waar .. . Recent zijn drie nieuwe klanten binnen gehaald, o.a. Porsche. Een marketeer aldaar aan gaf: "I had a lot of respect for them standing behind their work and conviction. At Porsche, we want an agency that has conviction and passion."
Werkt het in de Nederlandse marketing communicatie wereld ook zo? Kan je als bureau zo uitgesproken zijn tegen een klant? Of omgekeerd? Kunnen wij in ons vermeende directe cultuur ook met dit soort uitspraken omgaan?
Vraag aan Molbloggers: hoe direct kan je zijn in de relatie bureau en klant?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid