Overslaan en naar de inhoud gaan

Zin en onzin van Corporate Blogs

Het onderzoek van Lewis kun je downloaden van hun site (klik op Business values of blogging, midden links). Hun advies om te starten met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek van Lewis kun je van hun site (klik op Business values of blogging, midden links). Hun advies om te starten met corporate blog is nogal lauw, ja je kunt het wel goed gebruiken voor SEO (Search Engine Optimalisation), en het heeft richting je werknemers een goed effect (en levert het risico op van ongewenste openheid en het spuien van frustraties merkten de Logeion leden fijntjes op).Ondertussen blijkt er na een kort zoektochtje wel wat meer geblogd te worden op corporate niveau dan Lewis heeft gevonden: Van Accenture tot Nyenrode, van Abva Kabo tot PGGM. Kijk maar eens naar het lijstje dat ik vond op .

related partner content for mobile comes here

Een interessant artikel schreef Frank Janssens (van deze site ook het plaatje, dank Frank).

Hij onderscheidt zes varianten van corporate blogs
* corporate blogs van werknemers van een bedrijf
* CEO blogs van senior managers van een bedrijf
* productblogs over een product of service van een bedrijf
* persoonlijke blogs van werknemers op internet
* interne blogs van bedrijven op een intranet of achter wachtwoord
* besloten blogs waarin bedrijven samenwerken op een extranet of achter wachtwoord
In dat zelfde artikel ook lings naar voorbeelden van deze blogs all over the world.

Vraag aan jullie wat is het beste en wat is het slechtste corporate blog dat jullie zelf zijn tegengekomen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in