[Inhaakdinsdag] Atos en de Olympische gedachte
Atos is sinds Salt Lake City 2002 de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen. Dat houdt in dat Atos de leiding heeft over een consortium van IT-partners die zorgen voor het ontwerp, de bouw en het beheer van de IT-infrastructuur van de Spelen in Londen.
Het contract met het IOC is het grootste sportgerelateerde IT-contract ter wereld. Als de Spelen beginnen, heeft Atos de leiding over een team van 3.500 technologiespecialisten. Daarnaast is het bedrijf verantwoordelijk voor het beheer van 900 servers, 1.000 netwerk- en beveiligingsapparaten en ruim 9.500 computers. Nieuw is dat de prestaties van atleten, denk aan de tijd die gelopen wordt tijdens de 100 meter atletiek, snel op touchscreen-schermen zichtbaar zijn bij journalisten. Via dit Commentator Information systeem (CIS) kunnen zij de informatie delen in 0,3 seconden. Nog voordat je het gejuich hoort. EnAtos heeft dit jaar voor het eerst een internetapplicatie beschikbaar voor de media, met directe toegang tot informatie, wedstrijdschema's, ranglijsten, informatie over transport en behaalde records tijdens diverse wedstrijden.
Vacatures
Contentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusOok is Atos verantwoordelijk voor de IT-infrastructuur van het Holland Heineken House. Denk aan verbindingen voor internet en vaste telefonie. En er is gratis WiFi voor het alle bezoekers van het Holland Heineken House.
Wat communiceer je tijdens de Spelen? Pietersen: ‘Onze mantra is “our personal best”. Deze pay off moet de Olympische gedachte verbinden met de visie van Atos over hoe we werken. We vragen onze medewerkers om iedere dag net even die stap extra te maken. “Our personal best” moet je zien als een call to action naar medewerkers (bijvoorbeeld dmv liftposters zoals hiernaast afgebeeld), maar ook naar klanten en partners. De Spelen in Londen gebruiken we om de boodschap levend te maken voor alle stakeholders.’
Hoe vertaalt zich dat in media? Atos liet een elektronisch billboard van 10.24 bij 2.88 meter ontwikkelen voor de London Euston Underpass (een bekende landmark in het centrum van Londen), met de tekst ‘Personal Bests to Everyone’s progress’. En het bedrijf ontwikkelde een online campagne in zes verschillende landen (UK, FR, GE, AT, NL, ES).
Pietersen: ‘Daarnaast zie je op onze websites een uitgebreide sectie terugkomen rondom London 2012, waarbij we uitleggen wat we allemaal doen om de Olympische Spelen te laten slagen. Alles met een haakje naar de toekomst van IT en sport, en wat we hierin voor onze klanten kunnen betekenen. Ook hebben we op ons internationale hoofdkantoor in Bezons, Frankrijk, een levensgrootte sticker bevestigd.’
Bij de lancering op 9 juli werden homepage takeovers ingekocht bij Les Echos in Frankrijk, Die Welt in Duitsland en op 10 juli bij The Times in Groot-Brittannië. In Nederland kocht Atos ruimte in bij Linkedin en Computable.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid