Overslaan en naar de inhoud gaan

[Inhaakdinsdag] Atos en de Olympische gedachte

Iedere dinsdag bespreken we actuele inhakers op Molblog. De komende 2 weken is het vooral aftellen naar de Olympische Spelen. Zo ook voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Atos is sinds Salt Lake City 2002 de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen. Dat houdt in dat Atos de leiding heeft over een consortium van IT-partners die zorgen voor het ontwerp, de bouw en het beheer van de IT-infrastructuur van de Spelen in Londen.

related partner content for mobile comes here

Het contract met het IOC is het grootste sportgerelateerde IT-contract ter wereld. Als de Spelen beginnen, heeft Atos de leiding over een team van 3.500 technologiespecialisten. Daarnaast is het bedrijf verantwoordelijk voor het beheer van 900 servers, 1.000 netwerk- en beveiligingsapparaten en ruim 9.500 computers. Nieuw is dat de prestaties van atleten, denk aan de tijd die gelopen wordt tijdens de 100 meter atletiek, snel op touchscreen-schermen zichtbaar zijn bij journalisten. Via dit Commentator Information systeem (CIS) kunnen zij de informatie delen in 0,3 seconden. Nog voordat je het gejuich hoort. EnAtos heeft dit jaar voor het eerst een internetapplicatie beschikbaar voor de media, met directe toegang tot informatie, wedstrijdschema's, ranglijsten, informatie over transport en behaalde records tijdens diverse wedstrijden.

Ook is Atos verantwoordelijk voor de IT-infrastructuur van het Holland Heineken House. Denk aan verbindingen voor internet en vaste telefonie. En er is gratis WiFi voor het alle bezoekers van het Holland Heineken House.

Wat communiceer je tijdens de Spelen? Pietersen: ‘Onze mantra is “our personal best”. Deze pay off moet de Olympische gedachte verbinden met de visie van Atos over hoe we werken. We vragen onze medewerkers om iedere dag net even die stap extra te maken. “Our personal best” moet je zien als een call to action naar medewerkers (bijvoorbeeld dmv liftposters zoals hiernaast afgebeeld), maar ook naar klanten en partners. De Spelen in Londen gebruiken we om de boodschap levend te maken voor alle stakeholders.’

Hoe vertaalt zich dat in media? Atos liet een elektronisch billboard van 10.24 bij 2.88 meter ontwikkelen voor de London Euston Underpass (een bekende landmark in het centrum van Londen), met de tekst ‘Personal Bests to Everyone’s progress’. En het bedrijf ontwikkelde een online campagne in zes verschillende landen (UK, FR, GE, AT, NL, ES).

Pietersen: ‘Daarnaast zie je op onze websites een uitgebreide sectie terugkomen rondom London 2012, waarbij we uitleggen wat we allemaal doen om de Olympische Spelen te laten slagen. Alles met een haakje naar de toekomst van IT en sport, en wat we hierin voor onze klanten kunnen betekenen. Ook hebben we op ons internationale hoofdkantoor in Bezons, Frankrijk, een levensgrootte sticker bevestigd.’

Bij de lancering op 9 juli werden homepage takeovers ingekocht bij Les Echos in Frankrijk, Die Welt in Duitsland en op 10 juli bij The Times in Groot-Brittannië. In Nederland kocht Atos ruimte in bij Linkedin en Computable.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in