Overslaan en naar de inhoud gaan

IKEA België zet buitenreclame op originele manier in

Om de lentecollectie onder de aandacht brengen, gaf IKEA het grijze België wat kleur op de wangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;België is een grijs land.&; Met dat inzicht zal zal zeker niet elke Belg het roerend eens zijn, maar het is wel het inzicht waarop DDB België en IKEA de buitenreclamecampagne &;Kies voor kleur&; bouwden.

related partner content for mobile comes here

Grijs, grijs en nog eens grijs. Dat is België dus ten voeten uit, volgens bureau en adverteerder. Kleurige abriposters (zie onderaan dit bericht) brengen soelaas. Van een afstand lijkt het te gaan om posters met niets dan één kleur, een summiere tekst en het logo van IKEA, maar wie dichterbij kijkt, ziet één van de producten uit de nieuwe collectie. Dat effect wordt bereikt door een optische illusie.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Advertiser: IKEA
Clients: Peter Jongert; Christine Van den Winckel
Campaign: IKEA Spring Collection
Concept Agency: DDB Brussels
Creative Director: Peter Ampe
Creative Team: Tim Arts – Stefan Van Den Boogaard
Account Team: Francis Lippens – Kaat De Brandt – Astrid De Paep
Strategic team: Dominique Poncin – Maarten Van Daele
Design: Andreea Buescu
DTP: Coraline Barbe – Gaetane Goethals
Media agency: Initiative Media

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in