Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief met codes

Programmeurs zijn de nieuwe creatieven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coders zijn de nieuwe creatieven. Dat bleek vandaag ook weer tijdens ons bezoek aan één van de vele hackathons in California. Deze keer niet in San Francisco of Los Angeles, maar in het kleine kustplaatsje Santa Cruz.  150 studenten en zelfs een paar scholieren van 15 jaar komen hier bij elkaar om in 30 uur digitale tools te creëren voor de stad. Lokale bedrijven sponsoren de hack met 10.000 Dollar aan prijzengeld. De organisator laat duidelijk weten dat het zowel een maatschappelijk als commercieel doel heeft.”This is the perfect way to match students and companies”.

related partner content for mobile comes here

Steeds meer bedrijven als Vodafone en Linkedin gebruiken &;hacks&; om in korte tijd en voor een relatief laag bedrag aan nieuwe digitale innovaties te komen. 

Waarom worden hier geen creatieven voor uitgenodigd? Zij zijn het toch die met creatieve oplossingen komen? Klopt. Maar één ding hebben ze niet: de kennis om iets te maken. Met alleen art en copy gaan we de wereld niet meer veranderen.

Daarbij komt dat de coders van nu niet meer de nerds zijn van vroeger. Ze zijn communicatief en hebben stijl. Hun apps hebben impact, kunnen gebruikt i.p.v. bekeken worden en brengen daarom mensen in beweging. Coders worden steeds creatiever, dus creatieven: word steeds meer coder.

Bekijk het interview:

 

Over hackathons:

Coding for dummies: http://www.codecademy.com

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in