Overslaan en naar de inhoud gaan

IC-professionals geven zichzelf een mager zesje

Van de interne klant verwacht de IC-professional een 6,1, zelf geven ze zich een 6,4
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zelfbeeld van de IC-professional kan wel een boost gebruiken. Uit het trendonderzoek Interne Communicatie van Communicatie Magazine en adviesbureau blijkt dat ze zichzelf een 6,4 geven.

related partner content for mobile comes here

Toenemend belang

Van de interne klant  wordt nog minder waardering verwacht. Van hun &;afnemers&; denken IC’ers een 6,1 te krijgen. Die cijfers zijn in tegenspraak met het toenemend belang dat organisaties aan deze discipline toekennen. Volgens 79 procent van de respondenten zien organisaties wel degelijk het belang van interne communicatie.

Strategische thema&;s

De vraag naar IC op een hoger niveau neemt bovendien toe: communicatieprofessionals geven aan nauw betrokken te zijn bij strategische thema’s en veranderingen.

Geen idee

Dat vertaalt zich overigens niet in stijgende budgetten. Sterker: 4 op de 10 communicatieprofessionals heeft geen idee hoeveel geld er voor interne communicatie te besteden is.

Marketingbudget

Het budget is niet bekend, niet vastgesteld of geïntegreerd in het totale communicatiebudget. En soms is het onderdeel van het marketingbudget.  Een ander opmerkelijke uitkomst: de helft van de IC-professionals (49%) geeft aan dat inspanningen op het gebied van interne communicatie niet of nauwelijks gemeten worden.

Effectiviteit

De 51 procent die dat wel doet, kijkt vooral naar de effectiviteit van IC en de tevredenheid van interne klanten. Slechts 30 procent hiervan meet de invloed van IC op het resultaat van de organisatie.

Respondenten werd ook gevraagd welke middelen zij het meest effectief vinden,  welke vormen van communicatie (informeel, via de lijn) zij het meest impactvol vinden.
De resultaten van het volledige onderzoek zijn te vinden in Communicatie Magazine van september.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in