Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe scherper de positionering, hoe sterker het merk

We weten het allemaal, maar toch vergeten we het nog wel eens. Scherp gepositioneerde merken scoren beter. Dat zijn gewoon sterkere merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek ook weer uit het zeer recente GFK onderzoek m.b.t. Powerbrands Persoonlijke Verzorging.

related partner content for mobile comes here

Zwitsal staat op nummer 1. Interessant is het lijstje tandpasta merken. Prodent staat op nummer 27 en Colgate op nr. 38. Beide merken zijn niet scherp gepositioneerd.

Nee, dan Oral-B, Sensodyne en Elmex. Allemaal in de Top 11!!

En als je de teugels een beetje laat vieren, of denkt dat je met een scherpe positionering klaar bent. Dan kom je in de onderste regionen terecht.

Kijk maar naar Zendium.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in