Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken doet het goed buiten Europa

Sterke verkopen in Afrika en het Midden-Oosten hebben Heineken een positief derde kwartaal bezorgd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern zag de omzet en volumes stijgen, ondanks de slechte zomer en zwakke verkopen in West-Europa. De omzet ging met 0,6 procent omhoog tot 4,6 miljard euro. Op autonome basis steeg de omzet met 3 procent. De operationele winst (ebit beia) kwam in het derde kwartaal lager uit dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat was onder meer het gevolg van het slechte weer in West-Europa in juli en augustus en hoger dan verwachte kosten voor onder meer marketing en grondstoffen, aldus Heineken.

related partner content for mobile comes here

Het nettoresultaat kwam in het derde kwartaal uit op 525 miljoen euro, vrijwel gelijk aan dezelfde periode in 2010.

De verkopen in West-Europa daalden met 3 procent. In de meeste andere regio's werd er juist flink meer bier verkocht. Daardoor stegen de verkochte volumes in totaal met 1,6 procent tot 53,4 miljoen hectoliter. De biervolumes ging met 2,7 procent omhoog tot 44,9 miljoen hectoliter.

In augustus waarschuwde Heineken nog voor een moeilijke tweede helft van het jaar, door onder meer hoge grondstofkosten. Het concern handhaaft de eerder afgegeven verwachting dat de nettowinst (beia) over heel 2011 op autonome basis uitkomt op ongeveer hetzelfde niveau als vorig jaar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in