Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderserie Naranjina leert kinderen om te gaan met geld

Op zaterdag 8 oktober j.l. is op Nickelodeon de eerste aflevering uit van ‘Naranjina en de kadekapers’ uitgezonden. Al kijkend leert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Naranjina en de kadekapers’ is het verhaal van het meisje Naranjina dat samen met haar vrienden en hond Dokko spannende avonturen beleeft. Hun belevenissen hebben vaak te maken met geld of het gebrek daaraan. In de serie komen ze in allerlei situaties terecht die laten zien dat het belangrijk is verstandig met geld om te gaan.
Tussen de regels door krijgen ze te maken met begrippen als sparen, lenen, rente, verantwoordelijkheid en bijbaantjes. Zonder dat het er te dik bovenop ligt overigens: het blijft vooral een leuk en spannend verhaal. De serie heeft ook een eigen site waar jonge fans zelf aan de slag kunnen met spelletjes en quizzen. Ook die hebben vaak iets te maken met geld.

related partner content for mobile comes here

Deze nieuwe kinderserie van Blooming Film wordt mede mogelijk gemaakt door Delta Lloyd Groep Foundation.Via deze stichting zet Delta Lloyd Groep zich in om financiële zelfredzaamheid en financieel bewustzijn in Nederland te bevorderen. Voorlichting en onderwijs aan jongeren is daarbij een belangrijke pijler. Door financieel en inhoudelijk een bijdrage te leveren aan ‘Naranjina en de kadekapers’ wil Delta Lloyd Groep Foundation (DLGF) een grote groep kinderen en hun ouders bereiken. En hen zo meer inzicht geven in de waarde van geld. Op de site van www.naranjina.nl is in dit kader ook de Delta Lloyd quiz ‘Red je het of red je het niet?’ te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in