Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote gele Jumbobussen

Met een snelheid van twee tot drie winkels per week verbouwt supermarktconcern Jumbo alle C-1000 winkels. Elke maandag rijden er op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een snelheid van twee tot drie winkels per week verbouwt supermarktconcern Jumbo alle C-1000 winkels. Elke maandag rijden er op het hoofdkantoor in Veghel grote gele Jumbobussen het terrein op, vol aanstaande Jumbomedewerkers . Ze gaan mee in de ‘Jumbo way of thinking’. Frank Haagsman is verantwoordelijk voor de communicatie rond dit grootschalige integratieproject. Hij spreekt erover op. In Communicatie van mei spreekt hij vrijuit over zijn ervaringen.

related partner content for mobile comes here

'Als ik een ding heb geleerd is dat je rond zo’n operatie geen opgemaakte zang- en dansstukje moet opvoeren. Je moet geen communicatiecircus optuigen. Niet overal gele posters ophangen, zeggen hoe geweldig Jumbo is en denken dat je er daarmee bent. Het gaat om geloofwaardigheid. Er is weerstand bij verandering. Dat is een gegeven. Neem er de tijd voor. En biedt ruimte voor emoties en verdriet.’
Natuurlijk zetten we middelen in waar nodig: flyers bij de loonstrookjes, narrowcasting in de winkels – je moet op termijn 60.000 mensen bereiken. En een belangrijk deel daarvan is parttime of tijdelijke kracht. Maar de rol van communicatie in deze organisatie is primair verbindend en versterken, onderdeel van het grotere geheel. Van Riel zei het al jaren geleden: corporate communicatie voor 80 procent corporate en een klein deel communicatie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in