Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie Y-vaders is vol vertrouwen

Precies tweederde (67%) van de onderzochte vadergroep zegt positief vertrouwen te hebben in hun persoonlijke economische situatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millennial dads hebben een positief wereldbeeld en zijn bereid om geld uit te geven. Ze hebben bovendien vertrouwen in de economie en zijn daardoor – in vergelijking met leeftijdsgenoten zonder kinderen - ontvankelijker voor toenadering door merken. Ze zijn ook eerder geneigd merken aan te bevelen, waardoor sturen op Word of Mouth een effectieve marketingtool is.

Hipstervaders
De positieve houding van jonge vaders tussen 25 en 35, die wordt gerekend tot de zogeheten millennials, ofwel Generatie Y,  doet hen verschillen van de Generatie X, waarvan niet-vaders vaak positiever en vooral gelukkiger zijn dan hun mannelijke leeftijdsgenoten mét kinderen. Althans in Groot Brittannië is dat zo. Een en ander wordt namelijk geconcludeerd door IPG Mediabrands agency Initiative, dat in het Verenigd Koninkrijk een grootschalig onderzoek (meer dan 5000 respondenten) deed naar kenmerken, houding en vooral marktpositie van de hipstervaders.

related partner content for mobile comes here

Precies tweederde (67%) van de onderzochte vadergroep zegt positief vertrouwen te hebben in hun persoonlijke economische situatie, terwijl hun leeftijdsgenoten zonder kinderen dat in mindere mate voelen (59%). Ook moeders onder hun leeftijdsgenoten scoren lager: 58%.
45% van hen heeft alle vertrouwen in de algehele economische situatie. Bij leeftijdsgenoten zonder kinderen ligt dat 5% lager en bij moeders stokt dat aantal zelfs op 35%.




‘Millennials zijn van alle groepen het meest beïnvloed door de impact van globalisatie en hebben daarna nog eens een double dip-crisis meegemaakt. Het stemt positief om te zien dat dit vertrouwen dan zo, en in verschillende marktsegmenten doorklinkt. Het geeft ook aan hoe adverteerders zich in de toekomst tot jonge vaders moeten richten,’ aldus Hanna Chalmers, international research director bij Initiative.

Onroerend goed
Economische stabiliteit is het belangrijkst voor jonge vaders en een steeds groter deel bereikt dat ook. 89% zegt financieel onafhankelijk te zijn. Bij jongvolwassenen zonder kinderen is dat 78%. Twee keer zoveel jonge Britse vaders heeft eigen onroerend goed (34%) als hun leeftijdsgenoten zonder kinderen.




Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in