Overslaan en naar de inhoud gaan

Er zijn vijf soorten internetters

Volgens onderzoek van het Amerikaanse marktonderzoekbureau Media-Screen is de internettende populatie op te splitsen in vijf verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lijst is als volgt:

related partner content for mobile comes here
  • De Content King: Content Kings houden van entertainment en maken daarbij gebruik van traditionele entertainmentbronnen op internet, maar ook van sites die bestaan uit user generated content. 76 procent speelt regelmatig games online, 75 procent bezoekt sites met name om persoonlijke/privéredenen.Een Content King besteedt gemiddeld op een normale dag meer dan tweeënhalf uur online.
  • De Social Clicker: Social Clickers waarderen met name de communicatie. Deze groep onderhoudt online vooral vriendschappen en contacten met vrienden en familie, en is op zoek naar nieuwe contacten. 78 procent voegt in een normale maand zelf content toe aan het net, en maar liefst 57 procent van hun tijd wordt online doorgebracht.
  • De Online Insider: Online Insiders waarderen ieder aspect van internet. Ze zijn enthousiast over de online mogelijkheden en zien internet als een rijk persoonlijk en cultureel fenomeen. Deze groep zit vol met early adopters. 86 procent voegt regelmatig content toe aan internet.
  • De Fast Tracker: Fast Trackers zijn met name online voor het nieuws en andere informatie, zoals sport en het weer. Dit segment internetters bezoekt online bronnen die vaak hun content updaten en real-time informatie geven. 77 procent leest regelmatig nieuws online.
  • De Everyday Pro: Everyday Pro’s waarderen persoonlijke productiviteit en zien internet als effectief middel om hun dagelijkse taken naar behoren uit te kunnen voeren. 84 procent doet regelmatig aan online bankieren, 68 percent shopt regelmatig online. Volgens de onderzoekers kun je als online marketeer je niet meer beperken tot de doelgroepen die zich op bekende plekken als MySpace, YouTube en Second Life bevinden. De uitdaging is (zoals altijd) om met behulp van segmentatiestudies je hele doelgroep te bereiken, op een waardevolle en ook meetbare manier, aldus Media-Screen. Bron: Clickz
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in