Er zijn vijf soorten internetters
Volgens onderzoek van het Amerikaanse marktonderzoekbureau Media-Screen is de internettende populatie op te splitsen in vijf verschillende…
De lijst is als volgt:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
- De Content King: Content Kings houden van entertainment en maken daarbij gebruik van traditionele entertainmentbronnen op internet, maar ook van sites die bestaan uit user generated content. 76 procent speelt regelmatig games online, 75 procent bezoekt sites met name om persoonlijke/privéredenen.Een Content King besteedt gemiddeld op een normale dag meer dan tweeënhalf uur online.
- De Social Clicker: Social Clickers waarderen met name de communicatie. Deze groep onderhoudt online vooral vriendschappen en contacten met vrienden en familie, en is op zoek naar nieuwe contacten. 78 procent voegt in een normale maand zelf content toe aan het net, en maar liefst 57 procent van hun tijd wordt online doorgebracht.
- De Online Insider: Online Insiders waarderen ieder aspect van internet. Ze zijn enthousiast over de online mogelijkheden en zien internet als een rijk persoonlijk en cultureel fenomeen. Deze groep zit vol met early adopters. 86 procent voegt regelmatig content toe aan internet.
- De Fast Tracker: Fast Trackers zijn met name online voor het nieuws en andere informatie, zoals sport en het weer. Dit segment internetters bezoekt online bronnen die vaak hun content updaten en real-time informatie geven. 77 procent leest regelmatig nieuws online.
- De Everyday Pro: Everyday Pro’s waarderen persoonlijke productiviteit en zien internet als effectief middel om hun dagelijkse taken naar behoren uit te kunnen voeren. 84 procent doet regelmatig aan online bankieren, 68 percent shopt regelmatig online. Volgens de onderzoekers kun je als online marketeer je niet meer beperken tot de doelgroepen die zich op bekende plekken als MySpace, YouTube en Second Life bevinden. De uitdaging is (zoals altijd) om met behulp van segmentatiestudies je hele doelgroep te bereiken, op een waardevolle en ook meetbare manier, aldus Media-Screen. Bron: Clickz
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid