Eerste slachtoffer merk shake-out?
Ondanks de investeringen is er een tegenvallende groei ten opzichte van de ambitie. Delta Lloyd past als gevolg van de kredietcrisis haar investeringsprogramma aan en gaat al haar aandacht richten op de merken Delta Lloyd, Ohra en ABN AMRO verzekeringen.
De ontwikkeling ligt in lijn met het rapport dat IG&H (hier gratis te downloaden)afgelopen week publiceerde.
Hierin wordt betoogd dat het gebrek aan onderscheidend vermogen, in combinatie met de moeilijke economische tijden, zal leiden tot een merksanering in de online schademarkt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaLancyr lijkt door de herijking van de merkenportefeuille van Delta Lloyd het eerste slachtoffer te worden van deze ontwikkelingen in de verzekeringsmarkt.
Na de rationalisatie binnen Delta Lloyd is de vraag of dit ook te verwachten is bij andere concerns zoals ING Groep, SNS REAAL Groep en Achmea. Van deze laatste lijken de merken Centraal Beheer, FBTO en Inshared ook in elkaars vaarwater te zitten. Het gevolg zou kunnen zijn dat ook hier rationalisatie een punt op de directie-agenda wordt.
De vraag is of de benoemde merken shake-out zich zal beperken tot de Delta Lloyd Groep of dat er meerdere concerns zullen volgen, zoals we dat bijvoorbeeld in de telecommarkt hebben gezien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid