Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste slachtoffer merk shake-out?

In AM-signalen van vandaag staat dat Delta Lloyd dreigt de stekker uit Lancyr te trekken. Lancyr, een distributieformule in de particuliere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks de investeringen is er een tegenvallende groei ten opzichte van de ambitie. Delta Lloyd past als gevolg van de kredietcrisis haar investeringsprogramma aan en gaat al haar aandacht richten op de merken Delta Lloyd, Ohra en ABN AMRO verzekeringen.

related partner content for mobile comes here

De ontwikkeling ligt in lijn met het rapport dat IG&H afgelopen week publiceerde.
Hierin wordt betoogd dat het gebrek aan onderscheidend vermogen, in combinatie met de moeilijke economische tijden, zal leiden tot een merksanering in de online schademarkt.

Lancyr lijkt door de herijking van de merkenportefeuille van Delta Lloyd het eerste slachtoffer te worden van deze ontwikkelingen in de verzekeringsmarkt.

Na de rationalisatie binnen Delta Lloyd is de vraag of dit ook te verwachten is bij andere concerns zoals ING Groep, SNS REAAL Groep en Achmea. Van deze laatste lijken de merken Centraal Beheer, FBTO en Inshared ook in elkaars vaarwater te zitten. Het gevolg zou kunnen zijn dat ook hier rationalisatie een punt op de directie-agenda wordt.

De vraag is of de benoemde merken shake-out zich zal beperken tot de Delta Lloyd Groep of dat er meerdere concerns zullen volgen, zoals we dat bijvoorbeeld in de telecommarkt hebben gezien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in