Overslaan en naar de inhoud gaan

Is mobility on demand a good investment

Naar aanleiding van vele papers en rapporten met betrekking tot het gebruik van mobiel Internet en Mobile Marketing ben ik (samen met Bart…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar aanleiding van vele papers en rapporten met betrekking tot het gebruik van mobiel Internet en Mobile Marketing ben ik (samen met Bart van Leeuwen) enig tijd geleden een onderzoek begonnen. Mijn onderzoeksvraag hierin was 'Heeft het gebruik van mobiel Internet marketing een invloed op het merk imago van een bedrijf?' Specifiek om te bepalen of een bedrijf een aangepaste versie voor mobiel Internet gebruikers zou moeten hebben of niet. Ook al ligt dit erg voor de hand wilde ik het toch graag onderzoeken.

related partner content for mobile comes here

Om nu te bepalen hoe je merk imago meet heb ik gebruik gemaakt van Keller (1993), Lassar et al (1995) en Resnick (2001), die aangaven dat je door middel van gebruiksvriendelijkheid je brand imago verbeterd. Palmer (2002) en een eerder (Open Mobiel Internet) werd al duidelijk dat je de gebruiksvriendelijkheid van een website kon meten aan de hand van vier criteria: Navigatie, Laadtijd, content en lay-out.

Ik heb mijn onderzoek gedaan onder 100 studenten die tussen de 17 en 26 jaar zijn. Ik heb voor deze groep gekozen, omdat deze mij het meest interessant leek voor onderzoek en deze meer affiniteit hebben met mobiel Internet gebruik.

Uit het onderzoek bleek dat alle vier criteria beduidend beter werden beoordeeld voor een aangepaste website voor mobiel Internet gebruik dan voor een normale website, wanneer men naar de website ging op mobiele telefoon. Daarnaast had het type telefoon nog invloed op de Navigatie, laadtijd en lay-out.

Het gehele onderzoek (in het engels) is te downloaden via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in