Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Digitale klantinteractie in 2016 groter dan telefoonverkeer’

In 2016 gebruikt de consument naast de telefoon 7 verschillende digitale kanalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huidige digitale ontwikkelingen ‘dwingen organisaties om hun klantenservicestrategie aan te passen, of anders ten onder dreigen te gaan’, concludeert Dimension Data in zijn jaarlijkse .

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat bij 87 procent van de contactcenters het non-voice-verkeer (digitaal) in de komende twee jaar toeneemt.

Minder telefoontjes

Ook blijkt dat bij 42 procent van de contactcenters het voice-verkeer (interactie met een klantenservicemedewerker via de telefoon) in dezelfde periode afneemt.

Op basis van alle gegevens die Dimension Data de afgelopen tien jaar verzamelde in zijn benchmarks, concludeert de IT-dienstverlener eveneens dat contactcenters in de komende twee jaar meer digitale interactie dan gesproken interactie verwerken.

Volgens het rapport is het eind 2016 heel gewoon dat klanten naast de telefoon tot wel zeven verschillende digitale kanalen gebruiken.

Breder en complexer

Het werkgebied van de klantenservicemedewerkers in het contactcenter wordt hierdoor breder  en complexer.

Ongeveer 74 procent van de contactcenters verwacht dat het totale aantal transacties toeneemt, grotendeels in de vorm van digitale interactie.

De impact van deze trend op de klanttevredenheid is dus zorgwekkend, met de IT-dienstverlener.

Van de 901 deelnemers aan het onderzoek (in 72 landen in Azië-Pacific, Australië, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika en Europa), realiseert 75 procent zich dat service een doorslaggevende rol speelt.

Toch is de klanttevredenheid voor het vierde achtereenvolgende jaar gedaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in