Communicatie organiseert diverse workshops
Communicatie organiseert dit najaar diverse workshops die u niet alleen aan het denken zetten, maar die u laten ontdekken door te doen. In kleine groepjes krijgt u in een dagdeel handvatten aangereikt die u de volgende dag meteen in de praktijk kunt toepassen. Workshops die de komende periode worden gehouden zijn ‘De rol van nieuwe media in interne communicatie’ (13 november), ‘Corporate Storytelling’ (22 november) en ‘De ideale communicatieafdeling’ (6 december). Locatie van de workshops is Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
De workshop ‘De rol van nieuwe media in interne communicatie’ (13 november) onder leiding van Huib Koeleman, gaat in op de mogelijkheden en valkuilen van nieuwe media als wiki's, blogging, narrowcasting, podcasting en MSN. Veel communicatie-afdelingen experimenteren met nieuwe media om interne en externe doelgroepen te bereiken en te betrekken bij de organisatie. Verleidelijk, maar gevaarlijk. Want veel nieuwe media zetten bestaande hiërarchische informatiestructuren volledig op zijn kop. Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Wat zijn de mogelijkheden, de valkuilen. Waar zit de winst?
In deze interactieve workshop wordt aan een selectie van nieuwe mediavormen afzonderlijk aandacht besteed. U gaat in subgroepjes aan de slag aan de hand van een concrete opdracht.
De workshop ‘Corporate Storytelling’ (22 november) gaat over de tien do's & dont's van corporate storytelling. Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Aan de hand van vele voorbeelden uit de Nederlandse praktijk (o.a. Eneco, Humanitas, Martinair en Rabobank) maakt u in deze workshop kennis met de fijne kneepjes - en de valkuilen - van het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie.
De praktijkgerichte workshop ‘De ideale communicatieafdeling’ staat onder leiding van Frithjof de Haan en Betteke van Ruler. Zij geven antwoord op vragen als: Wat wilt u op de middellange termijn bereiken met uw communicatie? En welke inrichting past daarbij? Hoe zorgt u dat uw interne klanten weten wie u bent? Wat is de centrale opdracht van de organisatie? En wat kan de communicatieafdeling daarbij betekenen?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMeer info en inschrijven: www.communicatieonline.nl/agenda/workshops
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid