Overslaan en naar de inhoud gaan

Trends bij de (invloed)rijken

Wie wil weten wat de trends voor de komende tijd zijn, moet zijn blik richten op de welgestelde consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktsegment 'rijken' is om meerdere redenen interessant voor marketeers. Niet alleen hebben de welgestelden veel te besteden, ze nemen ook flink toe in aantal. En, misschien wel het belangrijkst: hun invloed op de doorsneeconsument is enorm.

related partner content for mobile comes here

Dat zit zo: wie welgesteld is, heeft meestal een betere opleiding, reist vaker, leest meer en heeft een bredere interesse dan wie minder te besteden heeft. Dat maakt de rijken tot de perfecte early adopters. Ze zijn geïnteresseerd in nieuwe dingen en ze kunnen ze betalen.

Bovendien zijn 'gewone' mensen geneigd om zich te spiegelen aan de beter gesitueerden, dus er is geen betere trendvoorspeller dan de gefortuneerde consument. En wat zijn dan de trends die we kunnen verwachten? Uit Brits onderzoek komen er voorlopig drie naar voren: sociale verantwoordelijkheid (variërend van liefdadigheid tot milieubewustzijn), gezondheid, en privacy en veiligheid.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in