Trends bij de (invloed)rijken


Het marktsegment 'rijken' is om meerdere redenen interessant voor marketeers. Niet alleen hebben de welgestelden veel te besteden, ze nemen ook flink toe in aantal. En, misschien wel het belangrijkst: hun invloed op de doorsneeconsument is enorm.
Dat zit zo: wie welgesteld is, heeft meestal een betere opleiding, reist vaker, leest meer en heeft een bredere interesse dan wie minder te besteden heeft. Dat maakt de rijken tot de perfecte early adopters. Ze zijn geïnteresseerd in nieuwe dingen en ze kunnen ze betalen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBovendien zijn 'gewone' mensen geneigd om zich te spiegelen aan de beter gesitueerden, dus er is geen betere trendvoorspeller dan de gefortuneerde consument. En wat zijn dan de trends die we kunnen verwachten? Uit Brits onderzoek komen er voorlopig drie naar voren: sociale verantwoordelijkheid (variërend van liefdadigheid tot milieubewustzijn), gezondheid, en privacy en veiligheid.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid