Overslaan en naar de inhoud gaan

Aziaten kijken televisie 'on the move'

Een trend in Azië, aldus Synovate: Vier van de tien Aziaten kijken geen televisie meer in de huiskamer, maar via hun pc/laptop, of buiten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het traditionele beeld van een gezin dat samen televisie kijkt, verdwijnt hier langzaam. Mensen in de rijkere Aziatische gebieden kijken steeds vaker op een andere manier televisie; men gaat er niet voor zitten, maar kiest om te kijken als er even een rustig moment is. Locatie staat daar los van. Omroepen en marketeers moeten zich dat beseffen, aldus onderzoeksbureau Synovate.

related partner content for mobile comes here

Middels het Synovate PAX media-onderzoek in 11 Aziatische markten (Singapore, Hong Kong, Australië, Japan, Korea, Taiwan, Maleisië, Filipijnen, Thailand, Indonesië en India) wordt het mediagebrruik, consumptiegedrag en houding van rijkere Aziaten bestudeerd.

Volgens de laatste resultaten kijkt 63 procent van de rijke bewoners uit Bangkok buitenshuis naar televisie, in Manila ligt dat percentage op 53 procent, in Taipei op 48 procent, en in Seoul en Tokyo op 46 procent.

De meeste mensen kijken televisie op hun pc of laptop, maar mobiele televisie is in opkomst. Bij rijke Filipinos ligt het percentage mobiele televisiekijkers bijvoorbeeld op 17 procent, 15 procent kijkt op een MP4-speler.

Veel mensen blijken televisie in hun auto te kijken, tijdens een file bijvoorbeeld. Daarbij lopen Tokyo en Bangkok qua percentages voorop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in