Aziaten kijken televisie 'on the move'
Het traditionele beeld van een gezin dat samen televisie kijkt, verdwijnt hier langzaam. Mensen in de rijkere Aziatische gebieden kijken steeds vaker op een andere manier televisie; men gaat er niet voor zitten, maar kiest om te kijken als er even een rustig moment is. Locatie staat daar los van. Omroepen en marketeers moeten zich dat beseffen, aldus onderzoeksbureau Synovate.
Middels het Synovate PAX media-onderzoek in 11 Aziatische markten (Singapore, Hong Kong, Australië, Japan, Korea, Taiwan, Maleisië, Filipijnen, Thailand, Indonesië en India) wordt het mediagebrruik, consumptiegedrag en houding van rijkere Aziaten bestudeerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens de laatste resultaten kijkt 63 procent van de rijke bewoners uit Bangkok buitenshuis naar televisie, in Manila ligt dat percentage op 53 procent, in Taipei op 48 procent, en in Seoul en Tokyo op 46 procent.
De meeste mensen kijken televisie op hun pc of laptop, maar mobiele televisie is in opkomst. Bij rijke Filipinos ligt het percentage mobiele televisiekijkers bijvoorbeeld op 17 procent, 15 procent kijkt op een MP4-speler.
Veel mensen blijken televisie in hun auto te kijken, tijdens een file bijvoorbeeld. Daarbij lopen Tokyo en Bangkok qua percentages voorop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid