Overslaan en naar de inhoud gaan

'Toekomst tv verandert niet zo snel'

Europese consumenten profiteren de komende jaren van nieuwe digitale content formats en interactieve toepassingen, maar tegen 2012 zal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een donderdag gepubliceerd rapport van Bain & Company, global business consultancy. In het rapport De Digitale Video Consument ‒ Het transformeren van de Europese markt voor video content wordt uiteengezet hoe de markt zich ontwikkelt nu iPods, mobiele telefoons en computers steeds meer worden gebruikt voor het downloaden van content.

related partner content for mobile comes here

De Europese videocontent markt, die momenteel goed is voor 123 miljard euro, groeit jaarlijks met 4 tot 6 pct. De studie meldt dat Europa snel richting een massamarkt voor nieuwe digitale video platforms en gebruik ‘on demand’ gaat

Toch zijn er volgens Bain & Company verschillende redenen waarom traditionele televisie in Europa zal blijven bestaan. Televisie kijken is iets heel anders dan internetten en er zijn weinig aanwijzingen dat internetgebruik ten koste gaat van tv kijken. Hoewel alternatieve technologien in de komende vijf jaar de consument betere opties voor het bekijken van video content zal blijven bieden, zal het tijd kosten om de ‘lean back’ ervaring van de traditionele televisie in te halen. Ook verandert het gedrag van jongeren weliswaar en kijkgewoonten verschuiven naar nieuwe internet VOD-modellen, maar de invloed zal tot 2012 beperkt blijven.

De Nederlandse versie van het rapport werd donderdag tijdens Picnic ’07, de cross-media week in de Westergasfabriek in Amsterdam, gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in