'Toekomst tv verandert niet zo snel'
Dit blijkt uit een donderdag gepubliceerd rapport van Bain & Company, global business consultancy. In het rapport De Digitale Video Consument ‒ Het transformeren van de Europese markt voor video content wordt uiteengezet hoe de markt zich ontwikkelt nu iPods, mobiele telefoons en computers steeds meer worden gebruikt voor het downloaden van content.
De Europese videocontent markt, die momenteel goed is voor 123 miljard euro, groeit jaarlijks met 4 tot 6 pct. De studie meldt dat Europa snel richting een massamarkt voor nieuwe digitale video platforms en gebruik ‘on demand’ gaat
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaToch zijn er volgens Bain & Company verschillende redenen waarom traditionele televisie in Europa zal blijven bestaan. Televisie kijken is iets heel anders dan internetten en er zijn weinig aanwijzingen dat internetgebruik ten koste gaat van tv kijken. Hoewel alternatieve technologien in de komende vijf jaar de consument betere opties voor het bekijken van video content zal blijven bieden, zal het tijd kosten om de ‘lean back’ ervaring van de traditionele televisie in te halen. Ook verandert het gedrag van jongeren weliswaar en kijkgewoonten verschuiven naar nieuwe internet VOD-modellen, maar de invloed zal tot 2012 beperkt blijven.
De Nederlandse versie van het rapport werd donderdag tijdens Picnic ’07, de cross-media week in de Westergasfabriek in Amsterdam, gepresenteerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid