Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: retailmarketeers benutten e-mailkanaal onvolledig

Marketeers maken niet optimaal gebruik van alle mogelijkheden die e-mail biedt, ondanks het feit dat e-mail een van de belangrijkste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers bekeken in de '2007 Retail Email Marketing Study' de e-mailcampagnes van 150 grote retailers in de VS en Groot Brittannië, onder andere Coldwater Creek, Hershey Direct, Marks & Spencer en American Girl.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers maken veel marketeers nog steeds niet goed gebruik van de mogelijkheden die voorhanden zijn, ondanks het feit dat e-mail een goed kanaal is voor klantenbinding.Tevens blijken marketeers het moeilijk te vinden om het aantal abonnees op de nieuwsbrieven te laten groeien. De onderzoekers zagen echter dat heel veel retailers niet eens een registratiebox of link op de homepage zetten. Vooral Britse retailers maken het de consument vaak onmogelijk om makkelijk een abonnement te nemen.

De onderzoekers zagen in 2005 dat 4 op de 10 retailers naast een e0mailadres ook om een naam en postadres vroegen, terwijl 24 procent ook een telefoonnummer, demografische informatie en info over hobbies verlangde. 37 procent vroeg in dat jaar enkel je mailadres. In 2007 is dat percentage gestegen naar maar liefst 61 procent.

Ook het uiterlijk van de nieuwsbrieven is veranderd. De 'ansichtkaartstijl' was in 2005 nog ideaal voor 44 procent van de retailers, maar in 2007 is dat percentage gezakt naar 26 procent. 30 procent is opgemaakt als brief of nieuwsbrief, en 19 procent opent met 1 bericht inclusief beeld over de volle breedte, gevolgd door rijen of kolommen eronder.

De promoties blijven echter hetzelfde; net als in 2005 bieden 3 van de 10 retailers prijskortingen, en 11 procent probeert het met gratis of goedkope levering aan huis.

De opzegmogelijkheden zijn verbeterd; in 2005 gaf 30 procent van de retailers de mogelijkheid om makkelijk op te zeggen middels een speciaal webformulier, in 2007 doen 6 van de 10 dat.

De retailers gebruiken het opzegmoment wel vaker als retentiemiddel. 32 procent van de opzeglinks gaan namelijk naar een webomgeving waarin consumenten hun abonneegegevens kunnen aanpassen. In 2007 lag dat percentage op 12 procent.

Bron: Dmnews

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in