Overslaan en naar de inhoud gaan

Communiceren in een social network: kom met een plan!

Steeds meer Nederlanders schrijven zich in op een social network. Hoe kunnen bedrijven hierop anticiperen en welke strategie past hier het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nijs beschrijft in het onderzoek (dat tegen betaling besteld kan worden bij ) alle soorten netwerken en de mogelijkheden die er zijn voor bedrijven. Een uitgebreider artikel . Hieronder een aantal bevindingen:

related partner content for mobile comes here

De Nijs ziet drie menselijke behoeften die bevredigd kunnen worden door aan te sluiten bij een social network. Mensen willen:

· vrienden maken
· contacten onderhouden
· gelijkgestemden ontmoeten

Volgens De Nijs zijn deze behoeften vervolgens het uitgangspunt bij het bepalen van een doel met betrekking tot social networking. Gaat het bedrijf in relatie tot de eerste behoefte bijvoorbeeld een community opbouwen, of met de tweede in het achterhoofd relaties onderhouden of juist ontmoetingen faciliteren (als de derde behoefte wordt gebruikt)?

1 van de conclusies: bedrijven moeten eerst een stappenplan ontwikkelen alvorens zich in een social networkavontuur te storten.
Op deze manier moet duidelijk worden waarom een bedrijf actief wil worden, via welk social network dit gaat plaatsvinden, welke strategie gevolgd gaat worden, hoe de ontwerpfase eruit ziet en op welke manier de vooraf vastgestelde doelen gerealiseerd en geëvalueerd kunnen worden.

De Nijs roept startende bedrijven dus op zich eerst goed te verkennen door de gedragingen van de doelgroep, prospects of medewerkers in kaart te brengen. Hierbij is het belangrijk om antwoord te krijgen op de vraag hoe een product, merk en/of dienst in hun leven past en zou kunnen passen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in